eKomercyjnie.pl

Co się dzieje ze sklepami Internetowego Domu Handlowego?

Wczoraj wieczorem na łamach warszawskiego wydania Gazety Wyborczej pojawiła się informacja o upadku Bileteria.pl – serwisu sprzedającego bilety, który należy do spółki Internetowy Dom Handlowy. Czy to oznacza, że nad tą firmą zbierają się czarne chmury?

AdvertisementReklama

Internetowy Dom Handlowy w kwietniu tego roku przejął trzy ostatnie sklepy obsługiwane przez Zakupy.com: Mareno.pl (księgarnia), eZabawki.pl (zabawki i akcesoria dla dzieci) oraz eDVD.pl (filmy). Kwota transakcji sięgnęła 2 mln zł, ale już wtedy zastanawiałem się czy nowy właściciel nie popełni tych samych błędów co poprzedni (patrz wpis Zakupy.com – dobry przykład na to, że e-handel nie jest prosty).

IDH nie skończył swoich akwizycji na powyższych podmiotach. Do jego portfolio sklepów dołączyły również marki należace do Grupy Stereo, tj. Stereo.pl (książki i multimedia), Pstryk.pl (foto-wideo) i właśnie Bileteria.pl (zabraklo jednak doniesień prasowych z tej okazji).

Plany firmy były ambitne, do końca roku miała prowadzić aż 10 sklepów internetowych oraz debiut na rynku New Connect (nie wspominając o wypracowaniu zysku).

Informacje o upadku Bileterii oraz szybki rzut oka na wszystkie marki Internetowego Domu Handlowego stawiają pod znakiem zapytania dalsze losy całego przedsięwzięcia:

  • Stereo.pl nie wysyła już newsletterów promujących ofertę (jeszcze niedawno docierały regularnie co kilka dni).
  • Mareno.pl, jedna z najpopularniejszych księgarni jeszcze kilka lat temu, zamieniła się w partnerski sklep Kolporter.pl (usługa Extended Sites).
  • Dokładnie taki sam los jak Mareno.pl spotkał eDVD.pl.
  • Na stronie głównej Pstryk.pl widnieje zaś informacja, że „z dniem 30.07.2010 przestają obowiązywać na czas nieokreślony nr telefonów podane w stopce” (wszystkie zapytania trzeba kierować pod numer telefonu komórkowego lub na maila).

Czy te działania to część „wielkiego zorganizowanego planu” czy raczej pierwsze oznaki tego, że z Internetowym Domem Handlowym dzieje się coś złego?

Jako potencjalny klient mam bardzo mieszane uczucia i trzy razy zastanowię się, zanim coś tam kupię. Z perspektywy branżowej to wygląda na powtórke problemów, jakie miało Zakupy.com (skończyło się sprzedażą wszystkich sklepów i przestawieniem na usługi B2B).

Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat. Z prośbą o komentarz na temat aktualnej sytuacji zwrócę się też do przedstawicieli IDH SA.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

eKomercyjnie się zmienia – ankieta dla Czytelników

W najbliższym czasie planujemy wprowadzenie szregu zmian i nowości w eKomercyjnie.pl. Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy przed tymi działaniami nie poznali lepiej naszych Czytelników i przy okazji zapytali, w którym kierunku powinien rozwijać się serwis. Liczymy na wsparcie – w końcu kolejne materiały pojawiają się tutaj z myślą o Was :)

AdvertisementReklama

Wypełnienie ankiety powinno zająć ok. 5-10 minut i bardzo możliwe, że opublikujemy jej wyniki w celu dodatkowej dyskusji. Z góry DZIĘKUJEMY za Twój czas!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prawdziwych e-handlowych „bohaterów” poznaje się w boju


Już niedługo miną cztery lata odkąd zdecydowałem się zaangażować w ecommerce, ze szczególnym wskazaniem na sklepy internetowe. Po drodze były różne sukcesy i porażki, jednak dopiero dzisiaj zauważyłem, że przez cały ten czas nieprzerwalnie towarzyszył (i dalej towarzyszy) mi jeden przedmiot. Tym samym zasłużył na miano e-handlowego „bohatera”.

AdvertisementReklama

Oto on:

Nazwa: dyspenser
Cechy szczególne: brak
Wiek: 4 lata
Przebieg: ponad 10 tys. paczek
Stan dla potencjalnego nabywcy: „prawie nówka”
Cena: nie na sprzedaż

A Wy? Czy też macie swoich ulubionych e-handlowych „bohaterów”? :))

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)