eKomercyjnie.pl

DollarShaveClub.com, czyli rewelacyjny sposób na promocję niszowego sklepu

DollarShaveClub.com to bardzo prosty e-sklep, który oferuje własne, proste maszynki do golenia na zasadzie miesięcznego abonamentu. Czy taki podmiot ma jakiekolwiek szanse w walce z dużymi producentami i ich wielomilionowymi budżetami marketingowymi? Okazuje się, że świetnie zrealizowany pomysł na internetową promocję może zdziałać cuda.

Reklama

Jak podają twórcy, Dollar Shave Club powstał w wyniku zmęczenia wydawaniem 15-20 USD za każdym razem, kiedy jego założyciele musieli kupować maszynki do golenia i/lub nożyki, a kolejne edycje akcesoriów były coraz bardziej wymyślnymi gadżetami (wibrująca rączka, itd.). Wtedy stworzyli własne maszynki (2, 4 i 6 ostrzy i zaczęli ich sprzedaż w subskrypcji za 1, 6 i 9 USD miesięcznie.

Dlaczego o tym piszę? Otóż DollarShaveClub.com przygotował rewelacyjny filmik promocyjny, który do tej pory na YouTube obejrzało już ponad 1,82 mln osób! Wideo rozprzestrzenia się wirusowo, a tak duże zainteresowanie zaskoczyło chyba samych pomysłodawców, bo ciągle walczą z obciążeniami swojego serwera :)

Oto opisywany materiał (…and the party is on!):

Co sądzicie o filmiku? Ile razy go obejrzeliście? :) Sam nie mogę się doczekać, aż w naszym kraju ktoś zdecyduje się na taką metodę promocji swojego sklepu.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: Abercrombie & Fitch

Abercrombie-FitchOd jakiegoś czasu w branżowych mediach i blogach obserwujemy prawdziwy wysyp tekstów, wytykających niedoskonałości i opisujących czyjeś niedociągnięcia. Uczenie się na błędach innych jest dobre, ale nie wystarczy by osiągnąć sukces w e-handlu. Dla równowagi, postanowiliśmy stworzyć nowy cykl artykułów, w którym będziemy prezentować praktyki warte naśladowania. Zaczynamy od amerykańskiego sklepu z odzieżą Abercrombie & Fitch.

Reklama

Nie wstydźmy się kopiować pomysłów, jeśli są one dobre lub bardzo dobre. Jedną z marek, która ma fantastycznie przejrzysty sklep firmowy online jest Abercrombie & Fitch. To marka odzieżowa reprezentująca tzw. amerykański styl życia, specjalizująca się w produkcji ubrań typu „casual luxury” dla ludzi w przedziale wiekowym 18-22 lata (amerykańskich licealistów i studentów college’ów).

Od razu po wejściu na stronę wita nas spokojny design oraz czytelne menu, w którym ciężko się pogubić. Widzimy jasny podział na sklep dla kobiet i sklep dla mężczyzn, a na górze mamy także przejście do kategorii dziecięcej, która jest uzupełnieniem asortymentu marki.

Abercrombie-Fitch

Po wybraniu głównej kategorii pojawia się menu produktów, a po prawej katalog zdjęć wraz z cenami oraz kolorami rzeczy dostępnych w sklepie.

Abercrombie-Fitch

Sam zakup jest banalnie prosty: po najechaniu na interesujący nas produkt i kliknięciu w pojawiający się napis „QUICK SHOP” pojawia się okienko zakupów. Jest to opcja dla osób, które znają już asortyment i nie potrzebują pełnego opisu.

Abercrombie-Fitch

Gdy klikniemy w zdjęcie, przechodzimy do pełnego opisu produktu. Ogromnym plusem jest jakość fotografii przedstawiających produkty oraz sposób wybierania kolorów. Dzięki umiejętnemu wyseparowniu zdjęć, zmiana koloru produktu jest bardzo płynna.

Abercrombie-Fitch

Sam proces zamawiania produktów trwa dosłownie kilka minut jest bardzo intuicyjny.

Abercrombie-Fitch

Dodatkowym plusem witryny sklepu jest zakładka związana z samym brandem: „Doświadcz A&F”. Można powiedzieć, że mamy do czynienia ze stroną ogłoszeniową, gdzie możemy znaleźć informację o nadchodzących castingach na modela marki, jak również nowych seriach produktów. Dzięki takiemu zabiegowi przychodzący klienci mogą na bieżąco śledzić dokonania właściciela marki.

Abercrombie-Fitch

Co jest najbardziej warte naśladowania w sklepie Abercrombie & Fitch? Moim zdaniem, największe jego atuty to prostota i przejrzystość designu. W połączeniu z przyjazną nawigacją i intuicyjną ścieżką zakupową oraz dbałością o szczegóły i estetykę całości, daje to znakomity efekt. Dzięki temu, użytkownik odwiedzający witrynę po raz pierwszy może z łatwością zapoznać się z całą ofertą sklepu, a sama finalizacja transakcji to proces bardzo łatwy i szybki.





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Targi eHandlu w Poznaniu – tutaj polski e-commerce ma się świetnie, trzecia edycja już we wrześniu!

Targi eHandlu, piątek 2 marca 2012 roku – w Poznaniu odbyło wielkie „święto „polskiego e-handlu. 95 Wystawców i ponad 1200 Zwiedzających to dowód na to, że branża e-commerce zrobiła kolejny, ważny krok naprzód.

Reklama

To już druga edycja tego największego w Polsce wydarzenia dla handlujących w Internecie. Targi eHandlu przyciągnęły najważniejszych dostawców usług i rozwiązań dla sklepów internetowych. Specjaliści m. in. w zakresie usług logistycznych, oprogramowania dla e-sklepów, płatności online, e-mail i mobile marketingu, a także agencje interaktywne – podzielili się swoją cenną wiedzą i doświadczeniem.

Pierwsza edycja, która odbyła się w maju 2011, zebrała bardzo pozytywne komentarze w branży. Tym razem imprezie towarzyszyły jeszcze większe oczekiwania. Czy Organizotorom udało się stanąć na wysokości zadania? Najlepiej zapytać o to Wystawców:

Michał Kępiński, Grupa 7point: W naszym odczuciu Targi eHandlu można plasować na szczycie tego typu działań w naszym kraju! Dzięki profesjonalnej organizacji, świeżej konwencji, odpowiedniemu nagłośnieniu, reklamie i dbałości o odwiedzających, wiele spotkań biznesowych rokuje dalszy ciąg w postaci konkretnych przedsięwzięć. Owocne rozmowy to także zasługa atmosfery i całej otoczki targowej, o której organizatorzy nie zapomnieli. Udział w targach to czas intensywnej pracy, która z pewnością będzie procentować w długiej perspektywie. Do zobaczenia w następnym roku, na kolejnej edycji!

Paweł Sala, FreshMail: Targi eHandlu dają wiele możliwości zarówno osobom od dawna działającym na rynku e-commerce, jak i stawiającym pierwsze kroki w tej branży. Jeśli chodzi o samą organizację to Fundacja Polak 2.0 naprawdę stanęła na wysokości zadania. Wszystko przebiegało bardzo profesjonalnie.

Michał Sadowski, Brand24: Targi eHandlu to obowiązkowa pozycja w kalendarzu każdego przedsiębiorcy internetowego. Główną wartością imprezy jest naturalnie możliwość kontaktu i rozmowy z potencjalnymi klientami dużymi i małymi. To także szansa na poznanie nowych technologii pozwalających w skutecznym rozwoju e-biznesu. Innymi słowy: obecność na targach to naprawdę dobrze wydane pieniądze.

Andrzej Ogonowski, SMSAPI: Zespół SMSAPI z ogromną przyjemnością uczestniczył po raz drugi w Targach eHandlu. Marcowe spotkanie branży e-commerce, tak samo jak ubiegłoroczne, było dla nas ogromnym sukcesem. Osobiste spotkania twarzą w twarz z naszymi obecnymi oraz potencjalnymi Klientami i partnerami biznesowymi było okazją do bezpośredniej wymiany poglądów, bliższego poznania się, budowania długotrwałych relacji biznesowych.

W Targach wzięli również udział Wystawcy z Francji i Niemiec, zainteresowani wprowadzaniem swoich usług w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednym z nich była francuska spółka BeezUp oferująca oprogramowanie dla sklepów internetowych, która swoim udziałem w Targach eHandlu ogłosiła oficjalnie wejście na polski rynek.

Targi eHandlu to nie tylko część wystawiennicza, która odbywa się w sprzyjającej nawiązywaniu kontaktów formule open space. Zwiedzający mieli okazję wysłuchać prezentacji Wystawców, ponadto po raz pierwszy odbył się panel dyskusyjny na temat barier i przyszłości polskiego e-commerce, który cieszył się sporym zainteresowaniem słuchaczy.

Oprócz znakomitych marek II edycji, jest jeszcze wiele firm, które powinny wziąć udział w tym wydarzeniu. Organizator imprezy – Fundacja Polak 2.0, ogłosiła już oficjalną datę III edycji Targów eHandlu, która odbędzie się 21 września 2012 r. Informacji o tym wydarzeniu należy wypatrywać na stronie targiehandlu.pl i na łamach eKomercyjnie.pl.

Źródło: Fundacja Polak 2.0

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)