eKomercyjnie.pl

Druga edycja roadshow „E-commerce w praktyce” już w maju

Wiedza i doświadczenie to bezcenny kapitał dla każdego biznesu. To dlatego cykl bezpłatnych konferencji roadshow E-commerce w Praktyce, prowadzonych przez praktyków branży, przyciągnął w zeszłym roku tłumy. Już 14 maja rusza druga część szkoleń. Akademia Empathy odwiedzi aż siedem polskich miast.

Dlaczego warto wziąć udział w tym wydarzeniu? Nie potrzeba pustych frazesów. Najbardziej wiarygodne recenzje pochodzą od samych uczestników zeszłorocznych spotkań.

– Dla mojego biznesu seminarium okazało się przełomem. Dzięki radom specjalistów zajmujących się użytecznością stron internetowych, których poznałem podczas roadshow, odnotowałem rekordowo wysoką sprzedaż – mówi Marcin Szuścik, właściciel sklepu CentrumOLIWY.com.

W maju cykl wystartuje z Wrocławia, potem dotrze do Poznania, Szczecina, Gdańska i Warszawy, a po weekendowym odpoczynku przyjdzie czas na Kraków i Katowice. Na każdym z przystanków na uczestników konferencji czekać będą eksperci z pełnym zestawem praktycznych wskazówek dotyczących prowadzenia biznesu w sieci.

Alfabet e-sprzedawcy

Poruszane będą sprawy fundamentalne na wirtualnym rynku. Żaden sklep internetowy nie może funkcjonować bez oprogramowania, dlatego każde z seminarium otworzy specjalista marki iStore, pierwszej i najstarszej platforma sklepowej na polskim rynku, która działa w systemie SaaS. Praktyczną dawkę wiedzy przekaże również Tomasz Gutkowski, specjalista ds. e-commerce Empathy Internet Software House, który zajmie się inteligentnymi systemami rekomendacji w e-sklepach.

Obok technologii, to logistyka znacząco wspiera rozwój e-commerce, dlatego swoją wiedzą podzielą się przedstawiciele firmy Internel, którzy prześwietlą wyzwania związane z rozwojem e- biznesu. Specjaliści Trusted Shops opowiedzą, jak emocje wpływają na e-konsumenta, a w wybranych miastach wezmą pod lupę nową doktrynę unijną dotyczącą e-handlu.

Do spojrzenia na branżę jako sieci pełnej sprzymierzeńców namawiać będzie Marcin Walocha z innowacyjnego serwisu Dontpay. Wśród zaproszonych prelegentów są też specjaliści ORBITVU, którzy będą przekonywać, że odpowiedni przekaz wizualny może pomóc znacząco zwiększyć sprzedaż, a także twórca serwisu eKomercyjnie.pl – Krzysztof Bartnik.

Najlepiej uczyć się od lokalnych liderów

To nie koniec wrażeń jakie zapewnią konferencje. Uwieńczeniem każdego seminarium będzie wystąpienie przedstawiciela sprawnie działającego e-sklepu z danego regionu, który przedstawi uczestnikom case study własnego sukcesu. Aby jednak wziąć udział w konferencji konieczna jest bezpłatna rejestracja, której można dokonać poprzez formularz na stronie www.akademiaempathy.pl. Tam też znajdują się najświeższe wieści dotyczące Roadshow, a już wkrótce – pełna agenda wszystkich spotkań. Udział jest całkowicie bezpłatny.

Zapraszamy!

Kiedy i gdzie?

  • 14.05 – Wrocław, Hotel Tumski, Wyspa Słodowa 10
  • 15.05 – Poznań, City Park Hotel & Residence, Stanisława Wyspiańskiego 26A
  • 16.05 – Szczecin, Silver Hotel, Ustowo 54
  • 17.05 – Gdańsk, Arkon Park Hotel, Śląska 10
  • 18.05 – Warszawa, Hotel MDM, Plac Konstytucji 1
  • 21.05 – Kraków, Krakowski Park Technologiczny, Jana Pawła II 41L
  • 22.05 – Katowice, Kompleks OPOLSKA 22, Opolska 22

Więcej informacji na: www.akademiaempathy.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Personalizowane rekomendacje Gravity RECO zwiększyły sprzedaż w Amazonka.pl

W obliczu ogromnej konkurencji księgarni internetowych jedno rozwiązanie pozwala na jednoczesne zwiększenie zysków, jakości oferowanych usług i lojalności klientów – personalizacja oferty. Zastosowanie dedykowanego systemu rekomendacji personalizowanych w sklepie Amazonka.pl zwiększyło przychody z rekomendacji o blisko 7% i przychody całego serwisu o 2%, przy tej samej liczbie odwiedzin.

Amazonka.pl podtrzymuje tradycje książki.pl – internetowej księgarni uruchomionej w 2005 roku, wywodzącej się z pierwszego w Polsce serwisu publicystyczno-literackiego, o tej samej nazwie. Sklep gwarantuje nie tylko konkurencyjne ceny, lecz także dostawę większości produktów w 24 godziny po zakupie i bezpieczeństwo zakupów. Potwierdzeniem tych słów są pozytywne opinie od ponad setki zadowolonych klientów, wyrażających swoje opinie m. in. na Opineo czy w porównywarkach cenowych.

Wyzwanie…

Od momentu założenia księgarni online funkcjonował autorski system rekomendacji, dynamicznie rekomendujący produkty na podstawie historii zakupowej użytkowników sklepu, wyświetlanych na bannerze: „Ci, którzy interesowali się tym produktem, kupili także…”.

Konkurencja o klienta na rynku jest bardzo silna, dlatego Zarząd Amazonki poszukiwał nowatorskich metod zwiększenia sprzedaży przy tej samej liczbie odwiedzin. Postanowiono przekonać się, jaki potencjał tkwi w personalizacji oferty – scenariuszom, które pozwalają zaproponować klientom produkty bardziej zbliżone do ich gustów i upodobań.

Na przełomie października i listopada 2011 roku podjęto decyzję o uruchomieniu pilotażowego wdrożenia silnika rekomendacji personalizowanych Gravity RECO, dostarczonego przez wyłącznego partnera rozwiązania w Polsce, firmę Contium SA. Celem było porównanie efektywności narzędzia dedykowanego z autorskim algorytmem rekomendacji wymyślonym przez Amazonkę.

Rozwiązanie porównano za pomocą testów A/B. Użytkownicy serwisu zostali podzieleni na dwie równe co do liczebności grupy. Pierwsza grupa (A) użytkowników widziała dotychczasowy wariant rekomendacji, a druga (B) – identyczną wizualizację, jednak listę rekomendowanych produktów generował silnik Gravity RECO.

…i rezultaty

Początkowo bannery wyświetlane za pomocą obu systemów generowały podobne wyniki, jednak stopniowo zauważalna stała się przewaga rekomendacji generowanych przez silnik Gravity. Po dwóch miesiącach od wdrożenia pilota współczynnik kliknięć w rekomendacje w grupie (B) był o 44% większy niż w grupie (A). Jednocześnie wartość sprzedaży z rekomendacji w grupie (B) była o 38% większa niż w grupie (A). Rezultaty działania potwierdziły oczekiwane wyniki również w styczniu. W lutym Zarząd Amazonki podjął decyzję, by Contium przełączono wszystkie rekomendacje na silnik Gravity.

Cały proces wdrożenia oraz efekt końcowy podsumowuje Krzysztof Jerzyk, prezes Zarządu Amazonka.pl:

„Po wdrożeniu Gravity udział przychodów z rekomendacji w naszych łącznych wynikach sprzedaży wzrósł z 4,8% do 6,7%, czego efektem był natychmiastowy wzrost całkowitych przychodów naszego e-sklepu o 2%. Planujemy teraz rozszerzyć zastosowanie personalizacji o newsletter i wiadomości potransakcyjne.

Wdrożenie silnika Gravity RECO w naszym sklepie internetowym pochłonęło ok. 3 tygodnie pracy programisty. Zewnętrzny silnik rekomendacyjny w moim odczuciu nie jest zatem rozwiązaniem dla każdego. W przypadku sklepów mających obroty roczne poniżej 3-4 mln zł i działających na przeciętnej marży 15%-20% koszt integracji będzie się zwracał zbyt długo. Dlatego mniejszym sklepom sugeruję oprzeć się o prostsze rozwiązania, np. rekomendacje wbudowane w gotowe platformy e-commerce.”

Więcej informacji o Gravity RECO oraz inne case study można znaleźć na oficjalnej stronie.

Źródło: Contium S.A.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Pixon.pl

Krótki opis: Dzięki prezentacjom 360 ° stworzonym przez Pixon.pl Twój sklep zyska przewagę nad konkurencją, zwiększysz konwersję, a także pozyskasz nowych klientów.

Oferta firmy: Nasza oferta skierowana jest dla tych, którzy chcą atrakcyjnie i funkcjonalnie prezentować swoje produkty w Internecie i na urządzeniach mobilnych.

Zamieszczając prezentacje 360° produktów w swoim sklepie dajesz swoim klientom możliwość bardzo dokładnego obejrzenia kupowanego przedmiotu z każdej strony wraz z opcją przybliżenia i powiększenia każdego szczegółu.

Koszt prezentacji składającej się z 36 klatek (płynny obrót przedmiotu o 360°), to jedynie 9 zł netto. Do każdej prezentacji 360° otrzymasz wszystkie zdjęcia w rozdzielczości HD składające się na nią.

Dodatkowo do każdej prezentacji możesz zamówić takie opcje, jak:

  • podwojona ilość klatek
  • animacja ruchomych elementów
  • różne formaty prezentacji

Czas realizacji: Termin realizacji zlecenia zależny jest od ilości nadesłanych przedmiotów. Istnieje możliwość wykonania prezentacji z dnia na dzień. Dla Ciebie będziemy pracować nawet w sobotę i niedzielę!

Koszty: Prezentacja 360° składająca się z 36 klatek to tylko 9 zł netto.

Prezentacja testowa: Po wcześniejszym skontaktowaniu się istnieje możliwość wykonania 3 prezentacji dowolnych przedmiotów gratis (prezentacje umieszczane są na naszym serwerze i wysyłane do wglądu za pomocą linka).

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)