eKomercyjnie linkuje #3

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 2 sierpnia 2010
Kategoria Artykuły
Czas czytania: 2 min

Przed Wami kolejna część nieregularnego cyklu wpisów, w których zbieram ciekawe materiały na temat ecommerce znalezione w polskiej sieci (link do poprzedniego zestawienia). Życzę przyjemnej lektury w poniedziałkowy, letni poranek.

→ Ogromna większość sklepów internetowych skazana jest na klęskę
Świetny materiał na blogu platformy sklepowej G-Forces, pod którym bez wahania się podpisuję (wiele aspektów przytaczam w swoich postach). Za rekomendację niech posłuży cytat: „Większość nowopowstających sklepów internetowych jest tworzona przez osoby, które w innych warunkach nigdy nie pomyślałyby o własnym biznesie. Otwarcie osiedlowego spożywczaka daleko wykraczałoby poza ich umiejętności”.

→ Nadajesz lub odbierasz paczkę? Tradycyjna przesyłka pocztowa to już przeżytek
Przekrojowy artykuł z Bankier.pl na temat nowych sposobów na dostawy paczek do klientów. Paczkomaty czy Paczka w Ruchu są ciekawą alternatywą dla usług Poczty Polskiej, jednak ciągle to poczta ma najwięcej do powiedzenia w sprawie dystrybucji przesyłek.

→ Optiner.pl – sport to zdrowie i pieniądze
Wywiad na blogu Artura Kurasińskiego, który świetnie wpasowuje się w cykl „Jak się robi e-handel w Polsce?”. Adam Stadnicki z firmy Optiner opowiada o początkach swojego biznesu i o tym, jak jego sklepy (MMO.pl i Fitbay.pl) radzą sobie teraz i jak powinny poradzić sobie w przyszłości.

→ Światowe trendy w zakupach online
Wyniki z badania marketingowego firmy Nielson – zakupy w sieci będą dalej się rozwijać, a patrząc na budżety wydawane online przez Europejczyków (55% badanych zostawia w internecie poniżej 5% miesięcznego budżetu) przed nami spore pole do popisu.

→ Jak nie kupiłem słuchawek w Komu Komu
Jeden niezadowolony klient powie o tym… wszystkim czytelnikom swojego bloga :-) Właśnie dlatego o pozytywną opinię każdego kupującego trzeba ciągle walczyć (a nie olewać).

→ Allepozytywy i Allenegatywy
Doświadczenia związane z Allegro, które dobrze oddają perspektywę polskiego klienta („Po co mam kupować w sklepie, skoro jest Allegro?!”). Nie zmienia to faktu, że na Allegro część sprzedawców stara się o wiele bardziej niż w swoich e-sklepach (wizja negatywnych komentarzy robi swoje).

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!