eKomercyjnie.pl

Ekomersy – nagrody dla najlepszych w branży e-commerce z okazji Targów eHandlu

Potencjał polskiego e-commerce jest ogromny. Nadszedł więc czas, aby wyróżnić najlepszych, którzy zdobyli uznanie rynku i przyczyniają się do rozwoju eHandlu w Polsce. Już w październiku zostaną przyznane pierwsze nagrody branżowe rynku e-commerce – Ekomersy.

Ideą Ekomersów jest wyróżnienie marek oferujących najlepsze produkty i usługi dla sprzedających w Internecie. Jest to wyróżnienie przyznawane przez klientów i osoby, które żyją tą branżą i rozwijają swoje własne e-biznesy. To nagroda nie dla największych, z największym kapitałem i doświadczeniem na rynku, ale dla tych, którzy reagują elastycznie na potrzeby swoich klientów, ciągle udoskonalają swoje produkty i mają wizję na to jak być najlepszym.

Wyróżnienia zostaną przyznane w sześciu kategoriach: Najlepsza platforma sklepowa, Operator logistyczny roku, Najlepszy system płatności, Debiut roku 2012, Najlepsi w komunikacji. Jedna ze statuetek zostanie przyznana Osobowości Roku, która wpływa na rozwój e-commerce i której należą się słowa uznania od pasjonatów i ekspertów tej branży.

Konkurs będzie odbywał się w kilku etapach. Do 31 sierpnia można zgłaszać swoich kandydatów do nagrody w poszczególnych kategoriach. Produkt lub usługę może zgłosić każdy wypełniając formularz dostępny na stronie http://ekomersy.pl/.

Kolejny etap to wybór nominowanych przez Jurorów. W każdej z kategorii Jurorzy wybiorą 5 marek spośród których Internauci wybiorą zwycięzców. Wśród ekspertów, którzy będa typowali nominowanych znajdą się m.in. Michał Sadowski, Paweł Tkaczyk, Jacek Gadzinowski, Artur Kurasiński, Krzysztof Gontarek oraz Krzysztof Bartnik.

Wręczenie Ekomersów odbędzie się 24 października we wrocławskiej Hali Stulecia. Gala przyznania nagród będzie towarzyszyć jednemu z najważniejszych wydarzeń w branży, jakim są Targi eHandlu.

Więcej informacji na temat wyróżnień można znaleźć na stronie http://ekomersy.pl/.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce: 10 lipca 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Jak zarobić 100 tysięcy zł na rozdawaniu ulotek | Raty PayU na Allegro na własne ryzyko | Allegro uruchamia Lokalo.pl | 10 elementów każdej strony e-commerce, które powinny być przetestowane | Poczta Polska chce być jak poczta niemiecka czy szwajcarska | Inwestor branżowy nie taki straszny | Jak się zmieniło SEO – infografika | Serwis Pyszne.pl został sprzedany | 75% reklamacji w Poczcie Polskiej – nieuzasadnione.

Jak zarobić 100 tysięcy zł na rozdawaniu ulotek »
Trzech studentów z Poznania wygrało 100 tys. zł w konkursie na najlepszy pomysł biznesowy, zorganizowany przez House of Walkers. Mowa tu o koncepcji, którą wspólnie wymyślili – Qpony.pl, cieszącej się dużą popularnością (zwłaszcza wśród studentów) w dużych miastach. Qpony.pl to dwudziestostronicowa książeczka wypełniona kuponami zniżkowymi, rozdawana na ulicy przechodniom. Dzięki pomysłowi poznańskich studentów, firmy oszczędzają na dystrybucji własnych reklamówek, a klienci otrzymują wysokie zniżki na zakupy i usługi.

Raty PayU na Allegro na własne ryzyko »
Pod koniec czerwca Grupa Allegro udostępniła opcję ratalnej płatności za zakupy. Mimo atrakcyjności oferty zaproponowanej przez największy serwis aukcyjny w Polsce, aby dokonać płatności za zakupy, kupujący musi wpierw uzyskać zgodę banku na udzielenie kredytu. Jeżeli go nie otrzyma, sprzedający ma pełne prawo wystawić mu negatywny komentarz – mimo braku finalizacji sprzedaży.

Allegro uruchamia Lokalo.pl »
Allegro uruchomiło nowy serwis Lokalo.pl – dedykowany krótkoterminowemu wynajmowi mieszkań i pokojów przez osoby prywatne na terenie Polski. Dzięki niemu, użytkownicy będą mogli wynająć, bądź wyszukać miejsce noclegowe w wybranym przez siebie mieście. Oprócz mieszkań prywatnych, będzie także możliwość wyszukania hosteli, apartamentów, a także gospodarstw agroturystycznych. Serwis działa na razie w wersji beta, ale już wkrótce mają się na nim pojawić wszystkie funkcje.

10 elementów każdej strony e-commerce, które powinny być przetestowane »
Artykuł autorstwa Russa Henneberry’ego, który przekonuje, że dzięki przetestowaniu odpowiednich elementów w sklepie internetowym, mamy szansę zwiększyć konwersję – a co za tym idzie – sprzedaż, utrzymującą się przez dłuższy czas. Wśród 10 wymienionych elementów znajdziemy m.in. widoczną na stronie gwarancję bezpieczeństwa dla kupującego – zwłaszcza przy oferowanym produkcie, a także dobrze umieszczoną opinie o produkcie. Właściwe umiejscownienie tych i innych elementów na stronie może mieć znaczący wpływ na współczynnik konwersji w e-sklepie.

Poczta Polska chce być jak poczta niemiecka czy szwajcarska »
Wypowiedź Jerzego Jóźkowiaka – prezesa zarządu Poczty Polskiej, który zapowiada metamorfozę największego operatora polskiego rynku pocztowego. Według wyznaczonej przez zarząd strategii, PP chce się przekształcić w nowoczesną firmę wysyłkową – na miarę skali europejskiej. Zapowiadane przez prezesa zmiany to m.in. możliwość śledzenia przesyłek w internecie, a także wyposażenie doręczycieli w telefony komórkowe.

Inwestor branżowy nie taki straszny »
Artykuł Tomasza Karwatki z Divante, który przedstawia wizję inwestycyjną spółki jako inwestora branżowego. Na własnym przykładzie przekonuje, że warto szukać młodych spółek i inwestować w ich produkty, bo dzięki nim udaje się zyskać rentowność w okresie krótszym, niż rok od inwestycji. Przestrzega jednak, że mimo wartościowych produktów jakie tworzą młode zespoły, największą niepewność stanowi ich sprzedaż – i na tym każdy inwestor branżowy powinien się skupić, zanim przystąpi do inwestycji.

Jak się zmieniło SEO – infografika »
Ciekawa infografika polecona przez Łukasza Pluteckiego, która pokazuje o co tak naprawdę chodzi w świecie Google’a. Zapraszam do obejrzenia.

Serwis Pyszne.pl został sprzedany »
Drugi pod względem ilości restauracji w Polsce serwis zamawiania jedzenia, Pyszne.pl, został sprzedany. Nowym właścicielem stała się niemiecka grupa yt.youtdelivery GmbH, działająca na pięciu europejskich rynkach m.in. w Austrii i Francji. Dzięki temu Pyszne.pl zapewniło sobie stabilne finansowanie, a także szybki rozwój, pozwalający uzyskać pozycję lidera na polskim rynku.

75% reklamacji w Poczcie Polskiej – nieuzasadnione »
Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał nowy raport na temat jakości usług pocztowych w Polsce. Okazuje się, że z ponad 210 tys. reklamacji wniesionych do Poczty Polskiej, aż 75,7% zostało uznanych za nieuzasadnione. W większości przypadków reklamacje dotyczyły zaginięcia przesyłek. Mimo, że ich odsetek zmalał w porównaniu do zeszłego roku, nadal uznawany jest za bardzo wysoki.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Lojalni klienci przede wszystkim

Autorem poniższego artykułu jest Marcin Walocha z Dontpay.

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien odpowiedzieć sobie na proste pytania: czy to, co łączy mój sklep z klientami jest relacją opartą o lojalność, czy też jedynie ciągiem transakcji? Z tego pytania wynika następne: czy klient, gdyby zabrakło mojego sklepu straciłby cokolwiek, czy też może wcale by tego nie zauważył?

Dlaczego jest to tak ważne? Przede wszystkim, dlatego, że posiadanie lojalnych klientów jest w e-Commerce najlepszym sposobem osiągnięcia sukcesu. Handel w sieci, jak chyba żaden inny biznes, uwalania klientów z większości ograniczeń związanych z tradycyjnym dokonywaniem zakupów. Tu nie istnieje bariera miejsca, która w świecie realnym powoduje, że udajemy się po zakupy do najbliższego warzywniaka.

Nie istnieje też bariera związana z niedostępnością w sklepie wybranego towaru, ponieważ bardzo łatwo można znaleźć u konkurencji dokładnie to, czego się szukamy. Przewaga najniższej ceny jest również iluzoryczna, ponieważ znacznie łatwiejsze, niż w świecie realnym, jest znalezienie oferty najtańszej.

Przy tak daleko posuniętym braku barier fizycznych i możliwości błyskawicznego porównania cen produktu tylko jedna rzecz może sprawić, by mimo wszystko kupował u nas, a nie u konkurencji – lojalność.

Lojalność, czyli co?

Powszechnie lojalność utożsamiana jest z satysfakcją klienta. Klient lojalny to taki, który zadowolony jest z naszej usługi. Niestety, nie jest to takie proste. Większość klientów zadowolona jest z zakupów dokonywanych w różnych sklepach, co wcale nie powoduje, że przy kolejnym zakupie nie będą poszukiwali innej, jeszcze bardziej korzystnej oferty. Zadowolenie jest warunkiem koniecznym lojalności, ale nie jedynym. Dlatego też wszelkie programy służące jedynie jeszcze lepszemu usatysfakcjonowaniu kupujących – wcale nie muszą przekładać się na ich lojalność.

Najlepiej zdefiniować lojalność poprzez wynikające z niej zachowania klientów sklepu. Klient lojalny to taki, który po pierwsze lubi nasz sklep, a więc ma do niego określony, pozytywny stosunek, który rodzi się poprzez wywołanie pozytywnych emocji i doświadczeń. Będąc przekonanym co do swoich przekonań popartych pozytywnymi emocjami, poleca go swoim bliskim, a po trzecie kupuje w nim mimo istniejących na rynku ofert pozornie korzystniejszych z ekonomicznego punktu widzenia.

Nie zostawiaj klientów objętnymi

W procesie budowania lojalności zazwyczaj możemy wyróżnić cztery poziomy. Poziom pierwszy – budowanie rozpoznawalności, czyli sytuacji, w której klienci dowiadują się o ofercie naszego sklepu. Na tym etapie wykorzystujemy szeroki wachlarz działań zasięgowych.

Poziom drugi – budowanie relacji klienta z naszym sklepem, czyli skłonienie go do tego, aby ponownie dokonując zakupów w sieci nasz sklep był nie tylko jego pierwszym wyborem, ale także aby był gotów do rezygnacji z oferty konkurencji. Na tym etapie dobrze sprawdzają się wszelkie działania motywujące, np. nagradzanie klientów dodatkowymi produktami (np. dwa w cenie jednego). Należy to jednak robić rozsądnie i w taki sposób, aby nagroda była atrakcyjna, nie sprawiała wrażenia „łapówki”, której brak przy następnym zakupie będzie skutkował porzuceniem sklepu (jedną ze skutecznych metod jest wykorzystanie platformy Dontpay.pl).

Poziom trzeci – to budowanie bezpośrednich, osobistych relacji sklepu z kupującymi, czyli powodowanie, żeby klienci mieli poczucie, że za ich lojalność naprawdę ma dla nas znaczenie i ją doceniamy. Na tym poziomie świetnie sprawdzają się programy lojalnościowe nagradzające wiernych klientów unikatowymi ofertami.

Poziom czwarty wreszcie – to tworzenie „apostołów” marki, czyli klientów, którzy gotowi są „głosić chwałę naszego sklepu na lądach i oceanach”. Ten etap jest niewątpliwie najtrudniejszy. Wymaga od nas bardzo dobrego wdrożenia trzech poprzednich etapów, a także doskonałej znajomości specyfiki i oczekiwań klientów.

W nadchodzących trudnych czasach, nie ma dla sklepu nic lepszego niż lojalny klient, ale budowanie lojalności klientów nie jest łatwe. Wymaga spójnej strategii, czasu, a także pewnych nakładów. Mam jednak mocne przekonanie, że ci którzy go przejdą zbiorą obfite owoce swojej pracy.

Zachęcam do dzielenia się swoimi doświadczeniami i uwagami na temat budowania lojalności klientów sklepu. Zapraszam też serdecznie do kontaktu.

Marcin Walocha
Dontpay.pl
marcin.walocha@dontpay.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)