eKomercyjnie.pl

Grupa Nokaut – rusza oferta publiczna

Grupa Nokaut S.A. – czołowy gracz e-commerce w Polsce, właściciel internetowych porównywarek cen – opublikowała dziś prospekt emisyjny w związku z pierwszą ofertą publiczną. Spółka zaoferuje łącznie 2.599.500 akcji, w tym 1.700.000 akcji nowej emisji serii C oraz 899.500 akcji istniejących serii A.

Przedział cenowy zostanie podany do publicznej wiadomości do 6 grudnia 2011 roku. Główni akcjonariusze zobowiązali się do niezbywania swoich akcji przez 12 miesięcy. Wartość nowej emisji wyniesie 37,5 – 52,5 mln zł.

Zapisy na akcje w Transzy Detalicznej oraz proces budowania księgi popytu odbędą się w dniach od 6 do 8 grudnia 2011, zaś zapisy w Transzy Dużych Inwestorów w dniach od 9 do 14 grudnia 2011. Około 80% oferowanych akcji jest dedykowane inwestorom instytucjonalnym, a pozostała część inwestorom indywidualnym.

Do obrotu wprowadzone zostaną wszystkie akcje Grupy Nokaut, tj. 5.764.000 akcji serii A, 100.000 akcji serii B, nie więcej niż 1.700.000 akcji serii C o wartości nominalnej 0,10 zł każda oraz nie więcej niż 1.700.000 PDA serii C. Po upublicznieniu Grupa Nokaut będzie jedynym w Polsce operatorem internetowych porównywarek cen notowanym na GPW. Spółka planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie na początku 2012 roku.

Oferującym akcje Grupy Nokaut jest Dom Maklerski BZ WBK SA.

Główne cele emisji obejmują:
1. Akwizycje (Skąpiec.pl i Opineo.pl – część gotówkowa): 12 – 15 mln zł

  • Umowy inwestycyjne zostały już podpisane

2. Inwestycje w oprogramowanie: 18 – 26 mln zł

  • Rozwój rozwiązań zakupowych na urządzenia mobilne
  • Zintegrowany system płatności elektronicznych

3. Ekspansję rynkową: 4- 7 mln zł

„Dzięki akwizycjom Skąpiec.pl oraz Opineo.pl podwoimy skalę naszego biznesu i osiągniemy udział w rynku porównywalny do obecnego lidera. Dzięki dalszym inwestycjom mamy ambicje, by wkrótce stać się niekwestionowanym numerem 1 na rynku porównywarek cen w Polsce. Warto podkreślić, że mamy już podpisane umowy inwestycyjne ze Skąpiec.pl i Opineo.pl, a serwisy te są komplementarne do naszych platform. Planujemy dalszy skokowy wzrost, zarówno na poziomie przychodów, jak i wyniku netto – przez ostatnie 5 lat rozwijaliśmy się w tempie 50% rocznie i tę dynamikę chcemy utrzymać. Nie wykluczamy też kolejnych akwizycji” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.

Dzięki akwizycjom Grupa Nokaut osiągnie udziały rynkowe na poziomie obecnego lidera rynku.
„Już dziś nasze serwisy są bardzo zaawansowane technologicznie, co daje nam zasadniczą przewagę w poszerzaniu zarówno bazy partnerów – e-sklepów, jak i liczby użytkowników oraz wartości zakupów dokonywanych za pośrednictwem naszych porównywarek. Planujemy dalsze inwestycje w oprogramowanie, podnoszenie jakości oferty, zwiększanie przejrzystości platform oraz poszerzanie kanałów dostępowych. Dlatego intensywnie pracujemy nad rozwojem aplikacji na urządzenia mobilne” – dodaje Wojciech Czernecki.

Wyniki finansowe

Zgodnie z opublikowanymi informacjami finansowymi pro forma za rok 2010, przychody Grupy Nokaut – z uwzględnieniem przejmowanych spółek Skąpiec.pl i Opineo.pl – w roku 2010 wyniosłyby 11,96 mln zł, a zysk netto 3,51 mln zł.

Grupa Nokaut zakłada – zgodnie z prognozą zamieszczoną w prospekcie emisyjnym – że w 2012 roku osiągnie przychody na poziomie 21,08 mln zł i zysk netto 6,97 mln zł. Jednak ze względu na planowaną datę przejęcia (kwiecień 2012 roku) dane te nie obejmują wyników przejmowanych podmiotów – Skąpiec.pl i Opineo.pl – za 1Q2012 roku.

Spółka od 2008 roku notuje wysoki poziom rentowności netto, który w roku 2009 i 2010 wynosił blisko 30%.

Grupa Nokaut – informacje dodatkowe:

Grupa Nokaut SA to czołowy gracz e-commerce w Polsce, właściciel internetowych porównywarek cen.

Grupa Nokaut działa w trzech segmentach e-commerce:

  1. Porównywarka cen Nokaut.pl – kojarząca potencjalnych nabywców i sprzedawców on-line (a także: hotele.nokaut.pl, finanse.nokaut.pl, loty.nokaut.pl)
  2. Zintegrowany pionowo kanał dystrybucji SklepyFirmowe.pl – rozwiązanie do prowadzenia sklepów internetowych, ułatwiające automatyczną integrację oferty produktowej z porównywarką Nokaut.pl
  3. Sprzedaż reklamy internetowej (kanał bezpośredni i pośredni).

Porównywarka cen Nokaut.pl ma niemal 3 mln realnych użytkowników, 12 mln ofert i współpracuje z blisko 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 miliarda złotych.

Źródło: Grupa Nokaut

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Nokaut chce przejąć Skąpca i Opineo – zobacz prospekt emisyjny Grupy

Grupa Nokaut opublikowała swój prospekt emisyjny, który szczegółowo opisuje plany spółki. Ich głównym celem jest umocnienie pozycji porównywarki cen Nokaut.pl oraz rozwój platformy sklepowej SklepyFirmowe.pl, poprzez dostosowanie ich do nowych potrzeb rynku oraz rozwój usług powiązanych.

Grupa Nokaut zamierza pozyskać z emisji nowych akcji kwotę netto pomiędzy 35 a 50 mln złotych. Kapitał ten ma zostać przeznaczony na realizację celów, z których pierwszym jest przejęcie porównywarki cen Skąpiec.pl oraz platformy opiniującej Opineo.pl. Transakcje te szacowane są łącznie na kwotę 12-15 mln złotych.

Drugim sposobem na umocnienie Grupy Nokaut mają być inwestycje w rozwój oprogramowania. Modernizacja samej porównywarki ma pochłonąć ok. 2-3 mln złotych, tyle samo, co dalszy rozwój platformy sklepowej SklepyFirmowe.pl. Ok. 4-5 mln ma kosztować stworzenie i rozwój serwisu Nokaut.pl w wersji dla urządzeń mobilnych.

W planach jest także własny system płatności elektronicznych – koszt wdrożenia szacowany jest na 5-6 mln złotych. Kolejnym pomysłem na powiększenie udziału w rynku jest rozwijanie narzędzi przeznaczonych dla sklepów tradycyjnych. Trzecim celem, na którego osiągnięcie ma zostać przeznaczone ok. 4-7 mln złotych, jest ekspansja zagraniczna oraz budowa silnej marki spółki.

Wygląda na to, że Grupa Nokaut chce jak najszybciej stworzyć własne narzędzia, aby nie stracić pozycji rynkowej wypracowanej przez lata. Internauci mogą się szybko przyzwyczaić do wygody, jaką oferują im opcje wprowadzone niedawno przez serwisy należące do Grupy Allegro, m. in. iStore, Ceneo czy PayU. Z drugiej strony, podążanie szlakiem przetartym przez Allegro może Nokautowi znacznie ułatwić wprowadzanie własnych rozwiązań.

Całość prospektu emisyjnego dostępna jest do pobrania na stronie internetowej Grupy Nokaut.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Black Friday w USA wypadł lepiej niż przed rokiem

Amerykanie oficjalnie rozpoczęli sezon świątecznych zakupów. W miniony piątek, podczas Black Friday, sklepy przyciągały łowców okazji nieprawdopodobnymi obniżkami. Z kolei dzisiaj w USA trwa Cyber Monday, czyli dzień największych wyprzedaży w sklepach online.

25 listopada, w piątek po Święcie Dziękczynienia, sprzedawcy zaoferowali swoim klientom towary po bardzo okazyjnych cenach. Wszystko po to, by dobrze rozpocząć sezon świąteczny. Tego dnia mieszkańcy USA wydali na zakupy w sieci 816 milionów USD, czyli o 26% więcej niż w roku ubiegłym, kiedy to wartość wszystkich transakcji wyniosła 648 milionów USD.

Według analityków z comScore, w poszukiwaniu ofert specjalnych, strony internetowych sprzedawców odwiedziło w Czarny Piątek 50 milionów Amerykanów, czyli o 35% więcej niż przed rokiem. Najwięcej odwiedzin odnotował już siódmy raz z rzędu Amazon.com. Na kolejnych miejscach uplasowali się Walmart, Best Buy, Target oraz Apple. Wzrosła także liczba osób szukających w sieci informacji na temat tradycyjnych sklepów, prowadzących tego dnia liczne akcje promocyjne. Oficjalną stronę TheBlackFriday.com odwiedziło 3,2 miliona użytkowników, czyli o 137% więcej niż rok temu.

Na tym jednak nie koniec, bo prawdziwy szczyt jeśli chodzi o zakupy w sieci spodziewany jest dopiero dzisiaj – trwa Cyber Monday. W 2010 roku, całkowita wartość sprzedaży przez internet tego dnia przekroczyła 1 miliard USD. W tym roku e-sprzedawcy spodziewają się jeszcze lepszego wyniku.

Źródło: TechCrunch

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)