eKomercyjnie.pl

Grupa Nokaut – rusza oferta publiczna

Grupa Nokaut S.A. – czołowy gracz e-commerce w Polsce, właściciel internetowych porównywarek cen – opublikowała dziś prospekt emisyjny w związku z pierwszą ofertą publiczną. Spółka zaoferuje łącznie 2.599.500 akcji, w tym 1.700.000 akcji nowej emisji serii C oraz 899.500 akcji istniejących serii A.

Przedział cenowy zostanie podany do publicznej wiadomości do 6 grudnia 2011 roku. Główni akcjonariusze zobowiązali się do niezbywania swoich akcji przez 12 miesięcy. Wartość nowej emisji wyniesie 37,5 – 52,5 mln zł.

Zapisy na akcje w Transzy Detalicznej oraz proces budowania księgi popytu odbędą się w dniach od 6 do 8 grudnia 2011, zaś zapisy w Transzy Dużych Inwestorów w dniach od 9 do 14 grudnia 2011. Około 80% oferowanych akcji jest dedykowane inwestorom instytucjonalnym, a pozostała część inwestorom indywidualnym.

Do obrotu wprowadzone zostaną wszystkie akcje Grupy Nokaut, tj. 5.764.000 akcji serii A, 100.000 akcji serii B, nie więcej niż 1.700.000 akcji serii C o wartości nominalnej 0,10 zł każda oraz nie więcej niż 1.700.000 PDA serii C. Po upublicznieniu Grupa Nokaut będzie jedynym w Polsce operatorem internetowych porównywarek cen notowanym na GPW. Spółka planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie na początku 2012 roku.

Oferującym akcje Grupy Nokaut jest Dom Maklerski BZ WBK SA.

Główne cele emisji obejmują:
1. Akwizycje (Skąpiec.pl i Opineo.pl – część gotówkowa): 12 – 15 mln zł

  • Umowy inwestycyjne zostały już podpisane

2. Inwestycje w oprogramowanie: 18 – 26 mln zł

  • Rozwój rozwiązań zakupowych na urządzenia mobilne
  • Zintegrowany system płatności elektronicznych

3. Ekspansję rynkową: 4- 7 mln zł

„Dzięki akwizycjom Skąpiec.pl oraz Opineo.pl podwoimy skalę naszego biznesu i osiągniemy udział w rynku porównywalny do obecnego lidera. Dzięki dalszym inwestycjom mamy ambicje, by wkrótce stać się niekwestionowanym numerem 1 na rynku porównywarek cen w Polsce. Warto podkreślić, że mamy już podpisane umowy inwestycyjne ze Skąpiec.pl i Opineo.pl, a serwisy te są komplementarne do naszych platform. Planujemy dalszy skokowy wzrost, zarówno na poziomie przychodów, jak i wyniku netto – przez ostatnie 5 lat rozwijaliśmy się w tempie 50% rocznie i tę dynamikę chcemy utrzymać. Nie wykluczamy też kolejnych akwizycji” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.

Dzięki akwizycjom Grupa Nokaut osiągnie udziały rynkowe na poziomie obecnego lidera rynku.
„Już dziś nasze serwisy są bardzo zaawansowane technologicznie, co daje nam zasadniczą przewagę w poszerzaniu zarówno bazy partnerów – e-sklepów, jak i liczby użytkowników oraz wartości zakupów dokonywanych za pośrednictwem naszych porównywarek. Planujemy dalsze inwestycje w oprogramowanie, podnoszenie jakości oferty, zwiększanie przejrzystości platform oraz poszerzanie kanałów dostępowych. Dlatego intensywnie pracujemy nad rozwojem aplikacji na urządzenia mobilne” – dodaje Wojciech Czernecki.

Wyniki finansowe

Zgodnie z opublikowanymi informacjami finansowymi pro forma za rok 2010, przychody Grupy Nokaut – z uwzględnieniem przejmowanych spółek Skąpiec.pl i Opineo.pl – w roku 2010 wyniosłyby 11,96 mln zł, a zysk netto 3,51 mln zł.

Grupa Nokaut zakłada – zgodnie z prognozą zamieszczoną w prospekcie emisyjnym – że w 2012 roku osiągnie przychody na poziomie 21,08 mln zł i zysk netto 6,97 mln zł. Jednak ze względu na planowaną datę przejęcia (kwiecień 2012 roku) dane te nie obejmują wyników przejmowanych podmiotów – Skąpiec.pl i Opineo.pl – za 1Q2012 roku.

Spółka od 2008 roku notuje wysoki poziom rentowności netto, który w roku 2009 i 2010 wynosił blisko 30%.

Grupa Nokaut – informacje dodatkowe:

Grupa Nokaut SA to czołowy gracz e-commerce w Polsce, właściciel internetowych porównywarek cen.

Grupa Nokaut działa w trzech segmentach e-commerce:

  1. Porównywarka cen Nokaut.pl – kojarząca potencjalnych nabywców i sprzedawców on-line (a także: hotele.nokaut.pl, finanse.nokaut.pl, loty.nokaut.pl)
  2. Zintegrowany pionowo kanał dystrybucji SklepyFirmowe.pl – rozwiązanie do prowadzenia sklepów internetowych, ułatwiające automatyczną integrację oferty produktowej z porównywarką Nokaut.pl
  3. Sprzedaż reklamy internetowej (kanał bezpośredni i pośredni).

Porównywarka cen Nokaut.pl ma niemal 3 mln realnych użytkowników, 12 mln ofert i współpracuje z blisko 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 miliarda złotych.

Źródło: Grupa Nokaut

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Black Friday w USA wypadł lepiej niż przed rokiem

Amerykanie oficjalnie rozpoczęli sezon świątecznych zakupów. W miniony piątek, podczas Black Friday, sklepy przyciągały łowców okazji nieprawdopodobnymi obniżkami. Z kolei dzisiaj w USA trwa Cyber Monday, czyli dzień największych wyprzedaży w sklepach online.

25 listopada, w piątek po Święcie Dziękczynienia, sprzedawcy zaoferowali swoim klientom towary po bardzo okazyjnych cenach. Wszystko po to, by dobrze rozpocząć sezon świąteczny. Tego dnia mieszkańcy USA wydali na zakupy w sieci 816 milionów USD, czyli o 26% więcej niż w roku ubiegłym, kiedy to wartość wszystkich transakcji wyniosła 648 milionów USD.

Według analityków z comScore, w poszukiwaniu ofert specjalnych, strony internetowych sprzedawców odwiedziło w Czarny Piątek 50 milionów Amerykanów, czyli o 35% więcej niż przed rokiem. Najwięcej odwiedzin odnotował już siódmy raz z rzędu Amazon.com. Na kolejnych miejscach uplasowali się Walmart, Best Buy, Target oraz Apple. Wzrosła także liczba osób szukających w sieci informacji na temat tradycyjnych sklepów, prowadzących tego dnia liczne akcje promocyjne. Oficjalną stronę TheBlackFriday.com odwiedziło 3,2 miliona użytkowników, czyli o 137% więcej niż rok temu.

Na tym jednak nie koniec, bo prawdziwy szczyt jeśli chodzi o zakupy w sieci spodziewany jest dopiero dzisiaj – trwa Cyber Monday. W 2010 roku, całkowita wartość sprzedaży przez internet tego dnia przekroczyła 1 miliard USD. W tym roku e-sprzedawcy spodziewają się jeszcze lepszego wyniku.

Źródło: TechCrunch

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 28 listopada 2011

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Amazon ma wejść do Polski. Szybki podbój czy długa walka o rynek? | Dla e-sklepów temat GIODO to totalna abstrakcja | Bunt internautów: nie tuczcie potwora. A Empik na to… | 5 sposobów na zaprojektowanie konwersji w formularzach | Coraz więcej kobiet robi zakupy w e-delikatesach

Amazon ma wejść do Polski. Szybki podbój czy długa walka o rynek? »
Prawdopodobne wejście Amazon.com na polski rynek wzbudza coraz większy niepokój wśród rodzimych sprzedawców. Coraz większa liczba domysłów i plotek na ten temat zdecydowanie utrudnia spokojne i rzeczowe spojrzenie na tę sprawę.

Newsweek: Prawie jak Jobs »
Jeff Bezos nowym Steve’em Jobsem? Twórca Amazonu wyrasta na superbohatera w świecie biznesu technologicznego.

Dla e-sklepów temat GIODO to totalna abstrakcja »
Kwestia rejestracji bazy danych osobowych w GIODO wciąż budzi wiele wątpliwości u właścicieli polskich sklepów internetowych. Mimo, że padło już wiele wyjaśnień na ten temat, wielu sprzedawców ciągle bagatelizuje ten problem.

Bunt internautów: nie tuczcie potwora. A Empik na to… »
Małe księgarnie buntują internautów przeciwko Empikowi. Czy taka akcja poprawi ich sytuację na rynku?

5 sposobów na zaprojektowanie konwersji w formularzach »
Praktyczne wskazówki na temat tworzenia formularzy na stronach www tak, aby internauci wypełniali je do końca.

Coraz więcej kobiet robi zakupy w e-delikatesach »
Coraz więcej osób docenia wygodę, jaką daje robienie zakupów spożywczych przez internet. Wśród nich przeważają kobiety, które decydują o wyborze tych produktów w większości polskich rodzin.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)