eKomercyjnie.pl

Jak powinien wyglądać dobry szablon aukcji Allegro?

Szablon aukcji, podobnie jak strona „o mnie”, to wizytówka sklepu na Allegro. Pozwala Sprzedawcy wyróżnić się z tłumu, co przekłada się także na wyniki sprzedaży. Dlaczego więc polskie sklepy tak małą wagę przykładają do jego wyglądu? Poniżej zebrałam cechy, które powinien posiadać dobry szablon aukcji.

1. Dopasowanie do branży i sprzedawanego asortymentu

Wygląd strony przedmiotu ma zachęcić klienta do zapoznania się z ofertą. Zadbajmy więc o to, by pasował do oferowanego przez nas asortymentu. Szczególnie dotyczy to elementów graficznych i wyboru czcionek. Pamiętajmy, kim są nasi docelowi klienci i starajmy się spojrzeć na nasze aukcje ich oczami. W żadnym wypadku nie przesadzajmy z ilością obrazków, jaskrawymi kolorami i wyszukanymi czcionkami, bo to zawsze rozprasza uwagę Kupującego i sprawia, że opis staje się nieczytelny.

2. Przedmiot aukcji w centrum uwagi
Przedmiot aukcji powinien zawsze przykuwać uwagę i być odpowiednio przedstawiony. Oznacza to:

  • dobrze widoczną pełną nazwę produktu, cenę, zachęcający podtytuł aukcji (3-6 słów);
  • opis, zawierający wszystkie istotne dla Kupującego informacje oraz wszelkie dane techniczne, napisany w języku polskim, poprawny gramatycznie i bez błędów ortograficznych (dobrze jest, gdy wprowadzimy pewne standardy dotyczące opisu – np. kolejność podawania informacji, dane techniczne w tabelkach lub w listach wypunktowanych – ułatwi to Kupującym porównywanie różnych produktów z naszej oferty);
  • jedno zdjęcie główne i kilka innych zdjęć (1-4), pod warunkiem, że wnoszą coś do opisu (nie ma sensu dodawać zdjęć, które są do siebie bardzo podobne, bo to męczy i ostatecznie zniechęca użytkownika);
  • widoczną informację o tym, czy towar jest nowy, czy używany.

3. Informacje ważne dla Kupującego
Dobry szablon powinien nie tylko wyczerpująco opisywać przedmiot i zachęcać do kupna. Musi także zawierać wszystkie informacje, które są ważne z punktu widzenia Kupującego:

  • nazwę firmy Sprzedającego oraz adres siedziby;
  • dostępne formy kontaktu: e-mail, telefon, gadu-gadu, skype, itd.;
  • godziny pracy sklepu (czyli godziny, w jakich można kontaktować się telefonicznie lub przyjść po odbiór osobisty);
  • numer konta bankowego do wpłat, pełną nazwę właściciela rachunku oraz podpowiedź, co wpisać jako tytuł przelewu;
  • informacje o wszystkich dostępnych opcjach płatności i dostawy, w tym przynajmniej jedną opcję zapłaty przy odbiorze (najlepiej wstawić też logo firm kurierskich, z którymi współpracujemy);
  • terminy realizacji zamówień;
  • informacje o dowodach zakupu (paragon, faktura na prośbę Kupującego);
  • informacje o możliwości zwrotu towaru zakupionego przez Kup Teraz;
  • ewentualne odnośniki do innych aukcji z naszej oferty (pamiętajmy jednak żeby nie odwracać uwagi od przedmiotu aukcji; odnośniki muszą być jednocześnie dyskretne i dobrze widoczne);
  • inne informacje ważne dla Kupującego, np. dotyczące gwarancji lub serwisu świadczonego przez Sprzedającego, darmowej wysyłki lub prezentów dodawanych przy większych zakupach.

4. Budowanie świadomości marki sklepu
Projektując szablon aukcji pamiętajmy, że na Allegro nie można wprost używać nazw sklepów ani podawać adresów internetowych (czy stosować sformułowań sugerujących taki adres). Korzystajmy więc z innych charakterystycznych elementów. Zastosujmy grafikę i kolory takie same lub podobne do tych z witryny internetowej. Spróbujmy używać tych samych czcionek i wyróżnień w tekście. To wszystko sprawi, że użytkownik podświadomie przyswoi sobie „aurę” naszego sklepu i w odpowiednim momencie skojarzy ją z danym asortymentem.

Jak widać, dobrze wykonany szablon wymaga sporo przemyśleń i pracy. Praca ta jednak na pewno zaprocentuje w przyszłości w postaci rzeszy zadowolonych klientów, którzy wiedzą, u kogo kupują.

Może warto przy tej okazji przejrzeć swoje aukcje i wprowadzić ewentualne poprawki? A może wskażecie jeszcze inne elementy, których nie wymieniłam, a Waszym zdaniem są równie istotne? Zapraszam do dyskusji.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Bartek Żak

    Z wykorzystywaniem logotypów firm kurierskich radzę uważać i najpierw zapytać je o zgodę. DPD na przykład wymaga podpisania tzw. umowy barterowej dotyczącej wartości wzajemnych świadczeń rozliczanych barterowo. Obciążeniem dla obu stron jest wówczas podatek VAT, który strony mają obowiązek odprowadzić do Urzędu Skarbowego. W moim przypadku byłby to VAT od kwoty 5000 zł zawartej w umowie. Podziękowałem, korzystam z szablonu bez logotypu.

    Dziękuję za przydatny artykuł i pozdrawiam.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)