Jak wygląda chińki rynek e-commerce? Infografika od Alibaba Group

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Ostatnio mamy istny wysyp infografik, z których dowiemy się wielu ciekawych rzeczy dotyczących światowego e-commerce. Tym razem w ręce wpadły nam informacje na temat Azji, a dokładniej Chin. Nie ma co ukrywać, jest to jeden z najmocniejszych sektorów branży w sieci, głównie ze względu na potencjał nabywczy tamtejszej ludności. Według obliczeń, to właśnie ten rynek może stać się największym w 2013 roku.

Świadczą o tym dane zbierane w ciągu ostatnich lat. Alibaba Group podaje, że w 2012 roku wielkość zakupów online zrobiona przez chińskich użytkowników wyniosła 265 miliardów dolarów.

Zakupy zrobiło 242 miliony użytkowników, co stanowi o 75 milionów klientów więcej, niż w USA. 48% kupujących to kobiety, zaś 52% to mężczyźni. 44% osób przy podjęciu decyzji kieruje się sieciami społecznościowymi, a 12% do zakupów używa telefonów komórkowych. Średnia wartość zakupów na osobę w 2012 wyniosła 1054 dolary, co jest kwotą o 300 dolarów mniejszą, niż średnia rynku amerykańskiego.  60% kupujących ma przychody poniżej 320 dolarów miesięcznie. 9 na 10 osób za zakupy płaci, poprzez systemy płatności elektronicznych. 61% klientów ma od 18 do 30 lat.

Jeśli zapytamy, dlaczego Chińczycy kupują w sieci, otrzymamy następujące odpowiedzi:

  • Produkt jest tańszy niż w sklepie stacjonarnym – 52%
  • Wygoda – 19%
  • Większy wybór produktów – 16%
  • Więcej informacji na temat produktu – 6%

Z drugiej strony aż 66% kupujących obawia się złej jakości produktu.

Najczęściej wybieranymi sklepami są: Tmall – 54% i 360buy – 17%.

Najczęściej kupowanymi rzeczami są:

  • Ubrania – 68%
  • Wyposażenie mieszkań – 39%
  • Produkty cyfrowe – 39%
  • Elektronika – 37%
  • Książki – 33%
  • Kosmetyki – 30%

Jak widać poniżej, rynek ten prężnie się rozwija – do 2015 roku będzie prawie dwa razy większy, niż rynek amerykański.
Zobacz całą infografikę:

Źródło: Alibaba.com

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę