LivingSocial – popularny serwis zakupów grupowych przynosi ogromne straty

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 31 stycznia 2013
Kategoria Newsy
Czas czytania: < 1 min

Pamiętacie jak informowaliśmy, że zakupy grupowe mają dużo gorsze okres i można powiedzieć, że swój wielki „BUM” mają już za sobą? (czytaj: Zakupy grupowe pikują, a byli pracownicy serwisów mówią o nich Biedronki 2.0). Kolejne raporty, jakie można zaleźć w sieci, tylko to potwierdzają. Tym razem na portalu Mashable.com możemy przeczytać o problemach finansowych, które ma drugi najpopularniejszy serwis zakupów grupowych na świecie – LivingSocial.com.

Według ujawnionych informacji, portal zakupów grupowych LivingSocial zanotował stratę netto w 2012 roku w wysokości – uwaga – 650 milionów dolarów. Jest to ponad 150 milionów więcej, niż w 2011 roku, kiedy firma była „jedyne” 499 milionów pod kreską. Co ciekawe, łączne przychody LivingSocial w 2012 roku wyniosły 536 milionów dolarów (ponad dwa razy więcej, niż w 2011 roku!).

W 2010 roku Amazon zainwestował w LivingSocial i obecnie posiada 29% udziałów, o wartości 52 milionów dolarów. Potentat w dziedzinie e-commerce na świecie nie wypowiada się oficjalnie na temat przyszłości oraz strategii względem platformy zakupów grupowych.

W najgorszej sytuacji są w tej chwili pracownicy portalu. W ramach cięcia kosztów w zeszłym roku LivingSocial zwolniło 400 osób. Czy będą kolejne zwolnienia? Nie wiadomo. Liczby mówią same za siebie. Kolejny portal z zakupami grupowymi ma bardzo słaby rok finansowy i jeśli nie znajdzie innego sposobu na zarobek, to może podzielić los tych firm, które już jakiś czas temu zniknęły z rynku.

Źródło: link

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!