eKomercyjnie.pl

Matterhorn Dropshipping – Intymnie.com startuje z nową usługą dla sklepów odzieżowych

Wyobraź sobie usługę, która pozwoli ci pozbyć się 90% kosztów stałych i zaoszczędzić 90% Twojego czasu – m.in. takimi hasłami reklamowana jest nowa usługa dropshippingu, za jaką odpowiada firma Matterhorn (Intymnie.com). Jak zapewnia Tomasz Jaromin, w nowym projekcie chodzi o wyciągnięcie wniosków z niewypały jakim był ich dropshipping sprzed dwóch lat i zrobienie tego dużo lepiej. Na co mogą liczyć właściciele sklepów internetowych? Zapraszam na szybkie i konkretne FAQ.

Skąd pomysł na takie działanie?

Tomasz Jaromin: Wyciągnęliśmy wnioski z nieudanej próby dropshippingu, wysyłaliśmy kiedyś towar bezpośrednio do klientów, ale to partnerzy przyjmowali płatności, musieli odpowiadać na maile itp. Generowało to niepotrzebną pracę obu stronom.

Druga sprawa to potrzeba konsumenta, po prostu dostaliśmy sygnały od sklepów że mają problemy ze zbudowaniem i utrzymywaniem swoich stanów. Sami to doskonale rozumiemy bo przecież jako Intymnie.com przeszliśmy podobną drogę. zbudowaliśmy na potrzeby Intymnie.com wydajny system realizacji zamówień i spokojnie możemy taką usługę po prostu sprzedawać innym sklepom.

Obecnie na rynku sytuacja wygląda tak, że większość sklepów generuje zamówienia poniżej 60 tys zł miesięcznie. Utrzymanie przy takich obrotach lokalu, magazynu oraz jakiejś obsługi klienta pożera zyski albo nawet generuje stratę. Wiele z tych sklepów zaopatruje się w hurtowniach internetowych oferując towar z terminem 3-5 dniowym, musi zapłacić za przesyłkę towaru do siebie a potem dopiero wysyłać go dalej. To generuje koszty pracowników i operacyjne. To głównie tym sklepom dedykujemy nasze rozwiązanie.

Jak Matterhorn Dropshipping wygląda w praktyce?

Sklepy zachowują swoje systemy i swój wizerunek, zmienia się to, że zamówienie nie ląduje w sklepie partnera ale bezpośrednio w systemie Matterhornu, gdzie towar jest automatycznie zamawiany z naszych magazynów i przygotowywany do wysyłki. Wspomniana firma zajmuje się przyjęciem płatności, skompletowaniem zamówienia i jego wysyłką bezpośrednio do klienta. Jest to oparte system wysyłki z Intymnie.com, różnica polega na tym, że w przypadku zamówień z innego sklepu przedstawiamy się klientowi jako ten właśnie sklep.

Matterhorn odpowiada również za kontakty z klientem w sprawie zamówień (maile, livechat, telefon). Partnerom pozostaje najważniejsza w tym wypadku rola, czyli działania marketingowe.

Co warte podkreślenia, Matterhorn bierze również na siebie spawę zwrotów towaru i reklamacji. Do integracji służy proste API, które poziomem skomplikowania zbliżone jest do integracji np z platnosci.pl. API Matterhorn daje możliwość osadzania na swojej stronie informacji o stanach magazynowych Online, co eliminuje możliwość zamówienia przez klienta towaru, który już został sprzedany.

Podsumowując dzięki Matterhorn Dropshipping:

  • ze sklepów znika ciężar prowadzenia magazynu i kontrolowania stanów magazynowych
  • otrzymujemy możliwość sprzedaży oferty o wartości pół miliona złoych zupełnie tak, jakby właścicielem jej był sklep. Termin realizacji towarów to 1 dzień
  • sklepy nie muszą zajmować się bezpośrednią obsługą klienta, zwrotami towarów, księgowością (to Matterhorn wystawia paragony)
  • firma zewnętrzna zajmuje się pakowaniem i wysyłką towaru.

Ile można zarobić?

Matterhorn rozlicza się z partnerami na zasadzie prowizji, której wysokość zależy od wygenerowanego obrotu w danym miesiącu. Im więcej zamówień tym większa prowizja dla partnera. Celowo deklarowane stawki progowe aby promować sklepy, które inwestują w reklamę.

Aktualne stawki wynoszą od 17% w górę od wartości zamówienia. To oczywiście mniej niż marża na tych produktach osiągana od normalnych cen hurtowych ale po uwzględnieniu oszczędności daje to stabilny dochód nie obciążony ryzykiem kosztów stałych. Sklepy generujące min 2-3 zamówienia dziennie mogą liczyć już na dużo lepsze stawki.

Rozliczenie następuje co miesiąc. Uwzględniane są na nim zamówienia zrealizowane oraz następuje korekta prowizji o ew. zwroty dokonane przez klientów.

Jak wygląda proces uruchamiania takiej usługi?

Usługa może być uruchomiona natychmiast po zintegrowaniu się sklepu z systemem Matterhorn. Partner musi oprogramować swój sklep aby wymieniał informacje z Matterhorn oraz zdefiniować szablony emaili, które będą służyć do komunikacji z klientami sklepu.

Krok po kroku wygląda to mniej więcej następująco:
1) pobranie bazy produktów przez sklep
2) umieszczenie na stronach produktu skryptu, który pokazuje aktualne stany z bazy Matterhorn (bez opóźnień)
3) instalacja prostego skryptu, który w momencie złożenia zamówienia przez klienta wygeneruje także zamówienie w systemie Matterhornu.

Czy ktoś już korzysta z usługi Matterhorn Dropshipping?

Tak, sklep Gustowna.pl. Nie zmienił on szaty graficznej, klient nadal czuje się tam jak wcześniej. Poszerzyła się za to znacznie oferta sklepu i właściciel ma więcej czasu na działania marketingowe.

Gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej o tej usłudze?

Najlepiej udać się na tę stronę i zarejestrować jako partner. Kolejne kroki zależą już od szybkości rozwijania się współpracy.

Co sądzicie?

Nie byłbym sobą, gdybym nie zapytał co sądzicie na temat tej usługi :) Z jednej strony widzę w tym olbrzymi potencjał, a z drugiej czuję, że nie budujemy firmy e-handlowej tylko bardziej marketingową. Wielu osobom może to oczywiście odpowiadać, zarządzanie magazynem i logistyką to ciężka sprawa.

Czekam na Wasze opinie w komentarzach, Tomek Jaromin również będzie tutaj zaglądał, dlatego jeżeli macie jakiekolwiek pytania to piszcie śmiało.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

eKomercyjnie linkuje #2

Reaktywuję serię nieregularnych zestawień najciekawszych materiałów dotyczących rynku e-commerce, które udało mi się znaleźć w sieci. Zamiast koncentracji na newsach, przygotowywane listy będą zawierały głównie materiały poradnikowe i publicystyczne. Życzę przyjemnej lektury w słoneczne popołudnie.

Frisco.pl – Jak Dzięki Perfekcyjnej Logistyce Osiągnąć Obroty 20 Milionów PLN Rocznie w Tylko Jednym Mieście
Bardzo ciekawy wywiad, w którym Michał Sobczyk przepytał Witolda Ferenca – założyciela i szefa supermarketu internetowego Frisco.pl. Mi najbardziej w pamięci zapadł upór Witolda, który bardzo długo szukał inwestora na swój pomysł i udało mu się dopiąć swego (99% osób dałoby sobie spokój dużo wcześniej).

4 sposoby na wzbogacenie opisów produktów w sklepie internetowym
Jak sprawić, żeby nasze opisy wyróżniły się w Google? Konkretne podpowiedzi, choć osobiście dorzuciłbym jeszcze wklejanie materiałów wideo (najlepiej własnych).

Happy hour w sklepie internetowym jest zupełnie niepotrzebny
Popieram w pełni przytoczone argumenty – nie rozumiem, dlaczego niektórzy sprzedawcy chcieliby wprowadzenia happy hour w sklepie internetowym. U mnie zamówienia klienci składają nawet o trzeciej w nocy – nie wpadłbym na to, żeby wtedy obowiązywały rabaty.

Informacja o dostępności towaru w magazynie
Posiadanie towaru w magazynie to jedna sprawa, dobre zaprezentowanie tego klientom to kolejna kwestia, o której trzeba pamiętać podczas projektowania e-sklepu (a zwłaszcza strony produktu).

Drop shipping – zalety, wady, wskazówki, perspektywy
Dobry materiał przekrojowy na temat drop shippingu. Pytanie, czy taka usługa i model działania sprawdzi się w naszej firmie (zależy m.in. od branży i posiadania sensownych dostawców).

Wywiad z właścicielem ciekawego sklepu – sklepmuzyczny24.com
Jak się robi e-handel na przykładzie internetowej księgarni tematycznej.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Najpopularniejsze materiały na eKomercyjnie – maj 2010

Przed Wami lista dziewięciu najpopularniejszych wpisów, które zanotowały na łamach eKomercyjnie.pl największą liczbę odsłon w maju tego roku. Zestawienie obejmuje wszystkie materiały z serwisu, a powstaje na podstawie statystyk Google Analytics.

Najbardziej zaskoczyła mnie obecność na poniższej liście wpisu „NARESZCIE!!! Amazon.com wchodzi do Polski!!!”, czyli mojego żartu z okazji Prima Aprilis. Jak widać, potrzeba pojawienia się tego sklepu na rodzimym rynku jest bardzo duża :)

Oto lista najpopularniejszych wpisów na eKomercyjnie w maju 2010 roku:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)