eKomercyjnie.pl

Mini case study: zamówienia telefoniczne w sklepie Garneczki.pl

Zapraszam do przeczytania krótkiego case-study z nowopowstałego sklepu internetowego Garneczki.pl. Jego właściciele znaleźli sposób na to, jak przy małym ruchu i konkretnym targecie maksymalizować liczbę zamówień: postawili na zamówienia telefoniczne.

Jakub Mąderek (Garneczki.pl):
 
Na początku marca uruchomiłem wspólnie z kolegami sklep internetowy – Garneczki.pl. Naszą grupą docelową są przede wszystkim gospodynie domowe. Sklep jest w ciągłej rozbudowie, ma jeszcze wiele niedoróbek, itd., ale nie o tym chciałem napisać.
 
Pomimo, że sklep wydaje się dość prosty w budowie, stwierdziliśmy, że być może jest grupa osób, którą przerażają formularze i nie radzi sobie psychicznie z przejściem przez proces zamówienia – idealnym pomysłem byłaby w tej sytuacji możliwość składania zamówień telefonicznie. Wykonałem krótkie badanie na grupie dwóch osób (moja Mama i Ciocia) i obie stwierdziły, że omawiane rozwiązanie byłoby dla nich bardzo wygodne.
 
Uruchomiłem w karcie produktu (od razu pod polem dodawania do koszyka) opcję zamówienia telefonicznego.
 

 
Zasada działania tego rozwiązania jest prosta:
1. ludzie wpisują numer telefon.
2. w panelu widzę numer z linkiem do produktu.
3. oddzwaniam do zainteresowanego w wolnym czasie.
 
Efekt? Codziennie w moim panelu pojawiają się trzy do pięciu nowych numerów telefonów z linkiem do produktu. Konwersja zamówienia telefonicznego wynosi prawie 100%. Dodatkowe korzyści to: pozyskiwanie bazy numerów telefonów komórkowych i możliwość rozpoczęcia działań mobile marketingu, ukierunkowanych na konkretną grupę osób i ich preferencje dokonywania zakupów.
 
Dla dużych sklepów, pięć numerów (zamówień) to oczywiście kropla w morzu, ale dla naszego sklepu (który przecież niedawno wystartował i nie może poszczycić się sporym ruchem) to bardzo dużo.
 
Zastanawiam się tylko nad jedną sprawą. Czy jeśli nie uruchomiłbym tego rozwiązania, to zamówienia składane telefonicznie zostałyby złożone przez formularz zamówienia? Jakie są Wasze opinie?

Na koniec jeszcze prośba/apel do Czytelników eKomercyjnie.pl: jeżeli masz ciekawy case study, którym chciałbyś podzielić się z szerszym gronem właścicieli sklepów internetowych, to zapraszam do kontaktu ze mną. Możemy sobie świetnie nawzajem pomóc – w końcu chyba nam wszystkim chodzi o to, żeby sprzedaż w internecie była alternatywą dla tradycyjnych zakupów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

PayU

Krótki opis: Serwis PayU udostępnia wygodne, szybkie i bezpieczne narzędzia do obsługi płatności za towary i usługi sprzedawane w Internecie. Firma jest liderem rynku płatności internetowych w Polsce. Ugruntowana pozycja, zaufanie setek tysięcy Użytkowników oraz współpraca z największymi serwisami internetowymi (m.in. Allegro.pl, Onet.pl, Empik.pl, Komputronik.pl) świadczą o wysokiej jakości i skuteczności jej działania.

Oferta firmy: Jako pośrednik w płatnościach online dba o sprawne i bezpieczne przekazywanie środków pomiędzy kupującymi a sprzedawcami za pomocą systemu PayU oraz usługi konto PayU.

System dostarczany przez PayU SA umożliwia kupującym w Internecie dokonanie płatności za kupowane towary za pomocą kilku kanałów: przelewu bankowego, szybkiego przelewu (tzw. PayByLink) lub karty płatniczej. Jest to możliwe dzięki współpracy z 25 bankami, centrami autoryzacji oraz dostawcami usług płatniczych w Polsce.

Krajowa instytucja płatnicza

Spółka PayU uzyskała zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności w charakterze krajowej instytucji płatniczej. KNF zdecydowała jednomyślnie o wydaniu zezwolenia dla PayU SA. Od  27.11.2012 r. PayU jest podmiotem nadzorowanym przez KNF i wpisanym do Rejestru usług płatniczych (nr: IP1/2012) prowadzonym przez Komisję (dostępnym na https://erup.knf.gov.pl/View/). Wraz z otrzymaniem licencji spółka poddała swoją działalność w Polsce, jak i poza jej granicami, pod nadzór KNF.

Celem PayU SA jest tworzenie nowoczesnych usług w zakresie płatności internetowych i dostarczanie narzędzi wspierających działalność e-biznesu. Firmie zaufali już najwięksi przedstawiciele polskiego rynku e-commerce, którzy korzystają z systemu PayU, m.in.: Onet.pl, C&A, Empik.pl, Komputronik.pl. Natomiast nowoczesny system konto PayU udostępniany jest już przez takie marki jak: platforma handlowa Allegro, Meble VOX, Play, Toys4Boys. Informacje o podmiotach współpracujących z PayU w Polsce znajdują się na stronie internetowej firmy w sekcji dla sklepów ->klienci i partnerzy.

PayU SA jest częścią międzynarodowego koncernu Naspers MIH, do którego należą także inne spółki procesujące płatności internetowe łącznie na 4 kontynentach: w Afryce, Ameryce Południowej, Azji i w Europie. Międzynarodowa Grupa PayU działa już natomiast w 9 krajach, poza Polską są to: Rumunia, Czechy, Węgry, Ukraina, Rosja, Turcja, Republika Południowej Afryki oraz Indie. Obecnie trwa proces rozwoju firmy na kolejnych rynkach.

Nagrody

E-komers 2012
Nagroda E-komers to wyróżnienie dla marek oferujących produkty i usługi dla sprzedających w Internecie. O jej przyznaniu decydują głosy internautów, wpływowych dziennikarzy i blogerów oraz przedstawicieli branży e-commerce. W kategorii „Najlepszy system płatności” PayU uzyskało w 2012 r. aż 42 proc. głosów. Nagroda została wręczona podczas targów e-handlu we Wrocławiu.

Produkt roku IT@BANK 2012
Tę prestiżową nagrodę PayU otrzymało za najbardziej innowacyjny produkt roku – raty PayU – oraz całokształt pracy na rzecz dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. Statuetka została przekazana na ręce Wojciecha Czajkowskiego, Dyrektora Zarządzającego PayU Polska, podczas Kongresu IT@bank 2012 – największego spotkania poświęconego rozwojowi technologicznemu banków w Polsce.

Opłaty abonamentowe: ceny ustalane są indywidualnie

Opłaty za transakcje: Opłaty pobierane za obsługę płatności są takie same niezależnie od wybranej przez Klienta formy zapłaty. Wysokość prowizji ustalane są indywidualnie dla każdego Użytkownika, biorąc pod uwagę m.in. wysokość jego obrotów, charakter prowadzonej działalności czy innowacyjność oferty. Poza prowizją za obsługę transakcji, nie ma żadnych dodatkowych opłat.

Darmowe są również:

  • aktywacja i prowadzenie konta,
  • korzystanie z profesjonalnego systemu do zarządzania płatnościami,
  • powiadomienia e-mail,
  • personalizowany system powiadomień dla Klientów,
  • wypłaty środków,
  • gwarancja chargeback (w przypadku umowy Protected Payment).

W przypadku współpracy typu Express Payment właściciel sklepu bądź serwisu internetowego może zostać obciążony wszystkimi kosztami związanymi z transakcją, która została anulowana przez bank na wniosek posiadacza skradzionej bądź utraconej karty.

Formy płatności:

  • karta płatnicza
  • szybki przelew z mBanku – Transfer
  • szybki przelew z MultiBanku – MultiTransfer
  • szybki przelew z Inteligo – Płacę z Inteligo
  • szybki przelew z BZ WBK – Przelew23
  • szybki przelew z Pekao – Pekao24Przelew
  • szybki przelew z ING – Przelew z ING
  • szybki przelew z BPH – Przelew z BPH
  • szybki przelew z NORDEA – Płać z Nordea
  • szybki przelew z PKO BP – Płacę z iPKO
  • szybki przelew z Alior Banku – Płacę z Alior Bankiem
  • szybki przelew z LUKAS – LUKAS e-przelew
  • szybki przelew z Eurobanku – Przelew z Eurobanku
  • szybki przelew z Meritum Banku – Meritum Bank Przelew
  • szybki przelew z Alior Sync
  • szybki przelew z Invest Banku
  • szybki przelew z Getin Banku
  • szybki przelew z Banku Pocztowego
  • szybki przelew z Polbanku
  • szybki przelew z Kredyt Banku
  • szybki przelew z BGŻ
  • szybki przelew z City Banku
  • szybki przelew z Millennium
  • szybki przelew z Deutsche Banku
  • szybki przelew z Raiffeisen
  • szybki przelew z Idea Banku
  • szybki przelew z BPS Banku
  • przelew tradycyjny – Poczta Polska oraz inne placówki
  • Premium SMS – aktywacja usług poprzez telefon komórkowy za pomocą SMS

Jak wygląda proces wdrożenia systemu w sklepie? Dokumentacja techniczna wdrożenia dostępna jest na stronie PayU w sekcji „pliki do pobrania”.

Konieczność podpisania umowy: TAK

Bonusy po wdrożeniu systemu: ustalane indywidualnie

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

PrettyDeal.pl – zakupy grupowe dla kobiet

PrettyDeal.pl to nowy serwis twórców Nokaut.pl – największej pod względem liczby ofert porównywarki cen w Polsce. Nowa witryna zajmuje się agregacją ofert serwisów z zakupami grupowymi pod kątem kobiet. Najatrakcyjniejsze cenowo oferty SPA, pobyty w hotelach, karnety na siłownię, zabiegi i wiele innych promocji – to wszystko znaleźć można teraz w jednym miejscu, w serwisie PrettyDeal.pl.

Platforma PrettyDeal.pl to pierwszy w Polsce agregator ofert serwisów zakupów grupowych stworzony z myślą o kobietach. Dzięki niej okazje ze stron takich jak Groupon, Gruper, MyDeal, FastDeal.pl oraz wielu innych serwisów można znaleźć w jednym miejscu. Agregowane oferty są najciekawszymi propozycjami z kategorii takich jak Zdrowie i Uroda, Moda, Restauracje i Kluby, Sport, Kursy, Podróże, Dom i Ogród, Dla Mam i wiele innych.

Na starcie PrettyDeal.pl zbiera oferty z 34 największych miast oraz dotyczące całej Polski. Serwis umożliwia sortowanie ofert według wielkości rabatu, ceny oraz czasu zakończenia promocji. Umożliwia też użytkowniczkom dyskutowanie na ich temat.

„Zakupy grupowe z miesiąca na miesiąc zyskują większą popularność za sprawą rabatów na produkty i usługi rzędu kilkudziesięciu procent. Decyzję o wdrożeniu serwisu poprzedziliśmy badaniami, które wykazały, że 67 proc. wszystkich ofert w serwisach zakupów grupowych kierowanych jest do kobiet. Postanowiliśmy więc stworzyć serwis dedykowany kobietom, które zresztą, jak wskazują ostatnie badania, robią zakupy w Internecie częściej od mężczyzn. Dzięki PrettyDeal.pl nie będą musiały przeglądać kilkunastu stron poszukując interesujących je ofert. Już od dawna myśleliśmy o wejściu na rynek zakupów grupowych, ale zamiast konkurować z Grouponem oraz innymi serwisami budując sieć tradycyjnych sprzedawców, wolimy skupić się na tym, co jest naszą specjalnością – pozyskiwaniu i dostarczaniu wysokiej jakości ruchu” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut S.A.

PrettyDeal jest adresowany do kobiet, które lubią spędzać czas aktywnie, do tych, których pasją są podróże, do mam i ich pociech oraz do każdej przedstawicielki płci pięknej bez względu na wiek i zainteresowania. Twarzą serwisu jest Nina Maga, która odpowiedzialna jest za dobór ofert, opiekę nad serwisem oraz jego rozwój.

PrettyDeal.pl to jednak nie tylko agregator zakupów grupowych. „Chcemy, aby nasze użytkowniczki poczuły się w Internecie jak na zakupach z koleżanką. Nie chcieliśmy tworzyć kolejnego bezosobowego serwisu. Zależy nam na tym, by pokazać, że stoją za nim prawdziwi ludzie” – mówi Nina Maga. “Warto wspomnieć o tym, że nie wszystkie oferty są równie atrakcyjne. Dlatego chcemy być również miejscem, w którym będzie można wymienić się opiniami na temat poszczególnych promocji i upewnić się, czy faktycznie warto z nich skorzystać” – dodaje.

„Wierzymy, że PrettyDeal.pl okaże się strzałem w dziesiątkę jeśli chodzi o docieranie do świetnie sprofilowanej i aktywnej zakupowo społeczności kobiet w Internecie.” – kończy Wojciech Czernecki.

Źródło: Nokaut.pl

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)