eKomercyjnie.pl

Pinterest skuteczniejszy, niż Facebook – ciekawe dane z Boticca.com

Pod koniec lutego po raz pierwszy napisaliśmy o serwisie Pinterest.com i jego zastosowaniu w branży e-commerce (czytaj: Czy Pinterest odmieni rynek e-commerce?). Do pełni szczęścia brakowało jedynie liczb potwierdzających przypuszczenia marketerów. Na ujawnienie danych zdecydował się zachodni serwis Boticca.com i okazało się, że w jego przypadku Pinterest jest skuteczniejszy w sprzedaży, niż Facebook.

Boticca.com to witryna sprzedażowa, w której swoje towary (biżuteria, moda) wystawia ponad 260 projektantów z 40 krajów. W dniach 15 marca – 15 kwietnia właściciele strony przeanalizowali skuteczność pozyskiwania klientów via Facebooka oraz Pinterest (na podstawie próby 100 tys. użytkowników, po 50 tys. z każdego źródła).

Okazało się, że:

  • użytkownicy Pinteresta wydają więcej niż Facebookowicze (180 USD vs. 85 USD)!
  • Pinterest miał wpływ na 10% transakcji wygenerowanych w sprawdzanym okresie, a Facebook „tylko” na 7%
  • osoby z Pinteresta spędziły na stronie Boticca.com o 65% mniej czasu, niż użytkownicy z Facebooka
  • konwersja z Pinterest była najniższa ze wszystkich metod promocji używanych przez serwis.

Wyniki badania zaprezentowano też w formie infografiki:

To wszystko pokazuje, że Pinterest.com może być idealnym źródłem pozyskiwania klientów w branży e-commerce. Pomimo tego, że osoby przechodzące za pośrednictwem tego serwisu spędzały na stronie mniej czasu, to jednak zostawiły w biznesie więcej pieniędzy, niż użytkownicy z Facebooka.

Nie można jednak zapominać o specyfice branży – produkty z Boticca.com wydają się być wręcz stworzone dla takich miejsc, jak Pinterest (duże zdjęcia, przewaga kobiet wśród użytkowników). Gdyby sklep oferował np. telewizory LCD to dane byłyby zupełnie inne:)

Co sądzicie o wynikach Boticca.com? Myślicie o tym, żeby sprawdzić Pinterest w swoim sklepie czy to raczej ciągle „zabawa” zachodnich użytkowników?

Źródło: Boticca.com blog (link)





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)