eKomercyjnie.pl

Pinterest skuteczniejszy, niż Facebook – ciekawe dane z Boticca.com

Pod koniec lutego po raz pierwszy napisaliśmy o serwisie Pinterest.com i jego zastosowaniu w branży e-commerce (czytaj: Czy Pinterest odmieni rynek e-commerce?). Do pełni szczęścia brakowało jedynie liczb potwierdzających przypuszczenia marketerów. Na ujawnienie danych zdecydował się zachodni serwis Boticca.com i okazało się, że w jego przypadku Pinterest jest skuteczniejszy w sprzedaży, niż Facebook.

Boticca.com to witryna sprzedażowa, w której swoje towary (biżuteria, moda) wystawia ponad 260 projektantów z 40 krajów. W dniach 15 marca – 15 kwietnia właściciele strony przeanalizowali skuteczność pozyskiwania klientów via Facebooka oraz Pinterest (na podstawie próby 100 tys. użytkowników, po 50 tys. z każdego źródła).

Okazało się, że:

  • użytkownicy Pinteresta wydają więcej niż Facebookowicze (180 USD vs. 85 USD)!
  • Pinterest miał wpływ na 10% transakcji wygenerowanych w sprawdzanym okresie, a Facebook „tylko” na 7%
  • osoby z Pinteresta spędziły na stronie Boticca.com o 65% mniej czasu, niż użytkownicy z Facebooka
  • konwersja z Pinterest była najniższa ze wszystkich metod promocji używanych przez serwis.

Wyniki badania zaprezentowano też w formie infografiki:

To wszystko pokazuje, że Pinterest.com może być idealnym źródłem pozyskiwania klientów w branży e-commerce. Pomimo tego, że osoby przechodzące za pośrednictwem tego serwisu spędzały na stronie mniej czasu, to jednak zostawiły w biznesie więcej pieniędzy, niż użytkownicy z Facebooka.

Nie można jednak zapominać o specyfice branży – produkty z Boticca.com wydają się być wręcz stworzone dla takich miejsc, jak Pinterest (duże zdjęcia, przewaga kobiet wśród użytkowników). Gdyby sklep oferował np. telewizory LCD to dane byłyby zupełnie inne:)

Co sądzicie o wynikach Boticca.com? Myślicie o tym, żeby sprawdzić Pinterest w swoim sklepie czy to raczej ciągle „zabawa” zachodnich użytkowników?

Źródło: Boticca.com blog (link)





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

PayLane kolejną wtyczką osCommerce

PayLanePayLane.pl, dostawca płatności online dla e-biznesu, udostępniło kolejną wtyczkę do platformy e-commerce. Po pluginie do Magento, PayLane wprowadziło kolejną wtyczkę do przyjmowania płatności online w e-sklepach – tym razem do osCommerce. Dodatek PayLane umożliwia obsługę transakcji w 160 walutach i akceptowanie płatności kartami kredytowymi i debetowymi, PayPal, Giropay, iDEAL i wiele innych metod.

Platforma osCommerce jest szczególnie popularna wśród polskich e-sklepów – wiele dostępnych szablonów i modułów umożliwia stworzenie profesjonalnego portalu, a dzięki pluginowi PayLane, usługi płatnicze stały się dostępne jeszcze szerszemu gronu sprzedawców.

Jak zainstalować plugin PayLane?

Plugin PayLane jest dostępny na stronie osCommerce. Należy go pobrać, rozpakować, a katalog „Include” skopiować i wkleić do katalogu źródłowego osCommerce. Następnie Moduł Płatności PayLane (the PayLane Payment Module) będzie dostępny pod ścieżką: Administration Tool -> Modules -> Payment Modules. Plugin jest oczywiście dostępny bezpłatnie. 

PayLane jest dostawcą usług płatności online. Oprócz najpopularniejszych metod płatności (takich jak karty kredytowe i debetowe, polecenia przelewu i zapłaty, PayPal itd.), PayLane oferuje też gros rozwiązań charakterystycznych dla poszczególnych regionów Europy. Klienci mogą dokonywać transakcji i rozliczeń w walutach z ponad 50 krajów.

PayLane jest oficjalnie zarejestrowane jako partner Visy, MasterCard, PayPal i American Express. Spełnia również najwyższe standardy bezpieczeństwa PCI (Level 1 PCI DSS).

Źródło: PayLane

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Przyjdź na konferencję E-commerce w Praktyce i zdobądź nagrody

14 maja (przyszły poniedziałek) rusza drugie roadshow Akademii Empathy – E-commerce w Praktyce. Kompleksowa i praktyczna wiedza na temat tego, jak wejść i utrzymać się na e-rynku to nie jedyne, co czekać będzie na uczestników bezpłatnych konferencji. Sprawdź, jakie bonusy i nagrody przewidzieli organizatorzy dla gości wydarzenia.

Czego można się spodziewać? Po pierwsze, w każdym z miast na trasie Akademii Empathy, goście konferencji będą mieli szansę wygrania audytu dla swojego sklepu internetowego, który przeprowadzą eksperci Empathy Internet Software House. Dla siedmiu szczęśliwych e-sprzedawców oznacza to darmową analizę biznesową działalności ich firmy – od rozpoznania branży i otoczenia konkurencyjnego po zweryfikowanie funkcjonalności sklepów i ocenę ich efektywności. Wynikiem audytów będzie podsumowanie, które pomoże znaleźć słabe strony konkretnego biznesu i znaleźć najlepsze ścieżki rozwoju analizowanych firm.

To jeszcze nie wszystkie zaplanowane bonusy na roadshow Akademii Empathy. Partner wydarzenia – iStore.pl, rozda każdemu z uczestników konferencji kupon rabatowy o wartości 100 zł na założenie sklepu internetowego. Ci spośród przybyłych, który nie są jeszcze klientem firmy FreshMail, będą mogli skorzystać z darmowego, miesięcznego testowania systemu. Ponadto, każdy sklep i serwis internetowy, który do końca trwania roadshow (22 maja 2012) zarejestruje konto partnera w serwisie Dontpay i wystawi tam do sprzedaży co najmniej 5 produktów lub usług, otrzyma dodatkowy, bezpłatny pakiet promocyjny. Co więcej, od 1 czerwca do 30 sierpnia reklamy produktów i usług sklepów – uczestników wydarzenia, będą emitowane na stronie głównej katalogu ofert oraz w sekcji Polecamy platformy Dontpay.pl za darmo.

Ciekawą propozycję przygotowała dla gości seminariów także firma ORBITVU. Na spotkaniach będzie można zapoznać się z pierwszym na świecie kompaktowym studiem fotograficznym z automatycznym wycinaniem tła – ALPHASHOT. To świetna okazja, by przyjrzeć się z bliska korzyściom zastosowania tego rozwiązania w e-commerce. Szczegóły wszystkich promocji podane zostaną w czasie konferencji.

Roadshow w pigułce

Od 14 do 22 maja Akademiia Empathy odwiedzi wraz z ekspertami branży aż 7 miast w tym Wrocław, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Warszawę, Kraków oraz Katowice. Warunkiem wzięcia udziału w konferencjach jest bezpłatna rejestracja przez formularz na stronie www.akademiaempathy.pl, tam też znajdują się najświeższe informacje dotyczące lokalizacji i agendy spotkań. Trzeba się pospieszyć, liczba miejsc ograniczona.

Partnerem medialnym wydarzenia jest eKomercyjnie.pl.

Źródło: Empathy

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)