eKomercyjnie.pl

Recenzja poradnika „E-mail marketing w sklepie internetowym”

Jeszcze nie pisarz, a już krytyk – powiedział Brom, spluwając z pogardą.
„Zdrowie Aleksa księgowego”

Nie chciałbym, aby ktokolwiek spluwał w moją stronę z pogardą! Dlatego jak ognia unikam recenzowania cudzej twórczości. W przypadku „E-mail marketing w sklepie internetowym” postanowiłem zrobić wyjątek. I to nawet pomimo tego, że znam autorów!

Reklama

Zdecydowałem się, gdyż na jednym z forów branżowych przeczytałem bardzo niepochlebną wypowiedź na temat tego e-booka. Pan Wszystkowiedzący swój przydługi wywód podsumował „Wszystko to wiedziałem, robiłem i nic nie dawało. Szkoda kasy na wypociny pseudoekspertów”. Na marginesie szacunek za skromność dla tego Pana, bo patrząc na jego sklep nie wpadłbym jak rozległą posiada wiedzę.

Nagle poczułem się jak skończony głupiec, gdyż przed przeczytaniem nie wiedziałem wszystkiego. Ba, po przeczytaniu książki szybko wprowadziłem ponad 20 większych i mniejszych zmian w tym, co robiliśmy w zakresie e-mail marketingu w naszych sklepach, choć wcześniej miałem wrażenie, że ten sposób promocji działa całkiem dobrze.

Efekty było widać już przy pierwszym mailingu. Współczynnik otwarć skoczył o 47%, a przejść do sklepu o 34%. Zakładając, że 34% zysku z tego newslettera zawdzięczam zmianom wprowadzonym dzięki lekturze „E-mail marketing w sklepie internetowym” to mój wydatek zwrócił się już ponad 10 razy. Po pierwszej wysyłce!

Prowadząc księgarnię mam praktycznie darmowy dostęp do całej literatury fachowej. Czytam więc sporo książek „biznesowych”. Mogę Was zapewnić, że niewiele pozycji zaoferuje Wam tak wiele praktycznej wiedzy. Moja rada, lepiej przez tydzień jeździć brudnym samochodem i kupić tego e-booka, niż mieć czysty samochód i tracić zyski, które mógł Wam przynieść prawidłowo prowadzony e-mail marketing.

* Właścicieli innych księgarń internetowych proszę o uznanie tej recenzji za stronniczą i nie kupowanie, oraz nie stosowanie skutecznego e-mail marketingu w swoim biznesie.


Autorem powyższego tekstu jest Marcin A. Dobkowski – absolwent prawa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W latach 2003-2008 prezes zarządu Browar Fortuna sp. z o.o. – członek BCC i SRB. Od 2008 roku interim menedżer specjalizujący się w zarządzaniu kryzysowym. Właściciel Genius Creations, współwłaściciel Madbooks.pl i Bookiatryk.pl.

Ebook kosztuje 19,99 zł i jest dostępny w najpopularniejszych formatach charakterystycznych dla publikacji internetowych: PDF, ePub i Mobi. Całość jest dostępna do kupienia na stronie http://sklep.ekomercyjnie.pl/ ».

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Ekomersy – nagrody dla najlepszych w branży e-commerce z okazji Targów eHandlu

Potencjał polskiego e-commerce jest ogromny. Nadszedł więc czas, aby wyróżnić najlepszych, którzy zdobyli uznanie rynku i przyczyniają się do rozwoju eHandlu w Polsce. Już w październiku zostaną przyznane pierwsze nagrody branżowe rynku e-commerce – Ekomersy.

Reklama

Ideą Ekomersów jest wyróżnienie marek oferujących najlepsze produkty i usługi dla sprzedających w Internecie. Jest to wyróżnienie przyznawane przez klientów i osoby, które żyją tą branżą i rozwijają swoje własne e-biznesy. To nagroda nie dla największych, z największym kapitałem i doświadczeniem na rynku, ale dla tych, którzy reagują elastycznie na potrzeby swoich klientów, ciągle udoskonalają swoje produkty i mają wizję na to jak być najlepszym.

Wyróżnienia zostaną przyznane w sześciu kategoriach: Najlepsza platforma sklepowa, Operator logistyczny roku, Najlepszy system płatności, Debiut roku 2012, Najlepsi w komunikacji. Jedna ze statuetek zostanie przyznana Osobowości Roku, która wpływa na rozwój e-commerce i której należą się słowa uznania od pasjonatów i ekspertów tej branży.

Konkurs będzie odbywał się w kilku etapach. Do 31 sierpnia można zgłaszać swoich kandydatów do nagrody w poszczególnych kategoriach. Produkt lub usługę może zgłosić każdy wypełniając formularz dostępny na stronie http://ekomersy.pl/.

Kolejny etap to wybór nominowanych przez Jurorów. W każdej z kategorii Jurorzy wybiorą 5 marek spośród których Internauci wybiorą zwycięzców. Wśród ekspertów, którzy będa typowali nominowanych znajdą się m.in. Michał Sadowski, Paweł Tkaczyk, Jacek Gadzinowski, Artur Kurasiński, Krzysztof Gontarek oraz Krzysztof Bartnik.

Wręczenie Ekomersów odbędzie się 24 października we wrocławskiej Hali Stulecia. Gala przyznania nagród będzie towarzyszyć jednemu z najważniejszych wydarzeń w branży, jakim są Targi eHandlu.

Więcej informacji na temat wyróżnień można znaleźć na stronie http://ekomersy.pl/.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce: 10 lipca 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Jak zarobić 100 tysięcy zł na rozdawaniu ulotek | Raty PayU na Allegro na własne ryzyko | Allegro uruchamia Lokalo.pl | 10 elementów każdej strony e-commerce, które powinny być przetestowane | Poczta Polska chce być jak poczta niemiecka czy szwajcarska | Inwestor branżowy nie taki straszny | Jak się zmieniło SEO – infografika | Serwis Pyszne.pl został sprzedany | 75% reklamacji w Poczcie Polskiej – nieuzasadnione.

Reklama

Jak zarobić 100 tysięcy zł na rozdawaniu ulotek »
Trzech studentów z Poznania wygrało 100 tys. zł w konkursie na najlepszy pomysł biznesowy, zorganizowany przez House of Walkers. Mowa tu o koncepcji, którą wspólnie wymyślili – Qpony.pl, cieszącej się dużą popularnością (zwłaszcza wśród studentów) w dużych miastach. Qpony.pl to dwudziestostronicowa książeczka wypełniona kuponami zniżkowymi, rozdawana na ulicy przechodniom. Dzięki pomysłowi poznańskich studentów, firmy oszczędzają na dystrybucji własnych reklamówek, a klienci otrzymują wysokie zniżki na zakupy i usługi.

Raty PayU na Allegro na własne ryzyko »
Pod koniec czerwca Grupa Allegro udostępniła opcję ratalnej płatności za zakupy. Mimo atrakcyjności oferty zaproponowanej przez największy serwis aukcyjny w Polsce, aby dokonać płatności za zakupy, kupujący musi wpierw uzyskać zgodę banku na udzielenie kredytu. Jeżeli go nie otrzyma, sprzedający ma pełne prawo wystawić mu negatywny komentarz – mimo braku finalizacji sprzedaży.

Allegro uruchamia Lokalo.pl »
Allegro uruchomiło nowy serwis Lokalo.pl – dedykowany krótkoterminowemu wynajmowi mieszkań i pokojów przez osoby prywatne na terenie Polski. Dzięki niemu, użytkownicy będą mogli wynająć, bądź wyszukać miejsce noclegowe w wybranym przez siebie mieście. Oprócz mieszkań prywatnych, będzie także możliwość wyszukania hosteli, apartamentów, a także gospodarstw agroturystycznych. Serwis działa na razie w wersji beta, ale już wkrótce mają się na nim pojawić wszystkie funkcje.

10 elementów każdej strony e-commerce, które powinny być przetestowane »
Artykuł autorstwa Russa Henneberry’ego, który przekonuje, że dzięki przetestowaniu odpowiednich elementów w sklepie internetowym, mamy szansę zwiększyć konwersję – a co za tym idzie – sprzedaż, utrzymującą się przez dłuższy czas. Wśród 10 wymienionych elementów znajdziemy m.in. widoczną na stronie gwarancję bezpieczeństwa dla kupującego – zwłaszcza przy oferowanym produkcie, a także dobrze umieszczoną opinie o produkcie. Właściwe umiejscownienie tych i innych elementów na stronie może mieć znaczący wpływ na współczynnik konwersji w e-sklepie.

Poczta Polska chce być jak poczta niemiecka czy szwajcarska »
Wypowiedź Jerzego Jóźkowiaka – prezesa zarządu Poczty Polskiej, który zapowiada metamorfozę największego operatora polskiego rynku pocztowego. Według wyznaczonej przez zarząd strategii, PP chce się przekształcić w nowoczesną firmę wysyłkową – na miarę skali europejskiej. Zapowiadane przez prezesa zmiany to m.in. możliwość śledzenia przesyłek w internecie, a także wyposażenie doręczycieli w telefony komórkowe.

Inwestor branżowy nie taki straszny »
Artykuł Tomasza Karwatki z Divante, który przedstawia wizję inwestycyjną spółki jako inwestora branżowego. Na własnym przykładzie przekonuje, że warto szukać młodych spółek i inwestować w ich produkty, bo dzięki nim udaje się zyskać rentowność w okresie krótszym, niż rok od inwestycji. Przestrzega jednak, że mimo wartościowych produktów jakie tworzą młode zespoły, największą niepewność stanowi ich sprzedaż – i na tym każdy inwestor branżowy powinien się skupić, zanim przystąpi do inwestycji.

Jak się zmieniło SEO – infografika »
Ciekawa infografika polecona przez Łukasza Pluteckiego, która pokazuje o co tak naprawdę chodzi w świecie Google’a. Zapraszam do obejrzenia.

Serwis Pyszne.pl został sprzedany »
Drugi pod względem ilości restauracji w Polsce serwis zamawiania jedzenia, Pyszne.pl, został sprzedany. Nowym właścicielem stała się niemiecka grupa yt.youtdelivery GmbH, działająca na pięciu europejskich rynkach m.in. w Austrii i Francji. Dzięki temu Pyszne.pl zapewniło sobie stabilne finansowanie, a także szybki rozwój, pozwalający uzyskać pozycję lidera na polskim rynku.

75% reklamacji w Poczcie Polskiej – nieuzasadnione »
Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał nowy raport na temat jakości usług pocztowych w Polsce. Okazuje się, że z ponad 210 tys. reklamacji wniesionych do Poczty Polskiej, aż 75,7% zostało uznanych za nieuzasadnione. W większości przypadków reklamacje dotyczyły zaginięcia przesyłek. Mimo, że ich odsetek zmalał w porównaniu do zeszłego roku, nadal uznawany jest za bardzo wysoki.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)