Trusted Shops i IMRG tworzą europejski znak jakości

Autor tekstu Informacja prasowa
Opublikowano 26 kwietnia 2012
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Trusted Shops, europejski lider na rynku certyfikacji sklepów internetowych, połączył siły z brytyjskim stowarzyszeniem IMRG (Interactive Media in Retail Group), które działa w branży e-commerce i wydaje certyfikat ISIS (Internet Shopping is Safe). Umowa ma na celu stworzenie standardowego znaku jakości i wzmocnienie inicjatyw obu organizacji.

Współpraca powinna przyczynić się do budowania zaufania do zakupów w sieci w całej Europie, ponieważ konsumenci będą mogli w prosty sposób identyfikować certyfikowanych sprzedawców i bez obaw dokonywać zakupów.

Fuzja wzmocni potencjał ogólnoeuropejskiego znaku jakości, gdyż sprzedawcy będą mogli wykorzystać certyfikat rozszerzając działalność na nowe rynki, bez konieczności zapewnienia fizycznej obecności sklepu. Jest to duża szansa rozwoju dla polskich sprzedających, gdyż będą mogli współpracować z jednym partnerem na wielu rynkach europejskich i skutecznie budować zaufanie do swojej marki.

Jak pokazują ostatnie statystyki1 coraz więcej polskich sklepów obsługuje zagraniczne zamówienia. W 2008 roku 47%, w 2009 58%, a w 2010 aż 75% firm oferowało wysyłkę poza Polskę. Ekspansja na inne kraje pomaga sklepom wygenerować dodatkowe zyski. Konsumenci, z kolei, uzyskują dostęp do szerszej gamy produktów poprzez możliwość dokonywania bezpiecznych zakupów u europejskich handlowców.

“Potrzeba posiadania unikalnego i silnego europejskiego znaku zaufania jest oczywista” – powiedział Jean-Marc, Dyrektor Zarządzający Trusted Shops. „Sprzedawcy internetowi w całej Europie muszą poszerzać swoją działalność i pozyskiwać klientów spoza obszaru własnego kraju. Bez e-commerce byłoby to bardzo kosztowne przedsięwzięcie. Bezpieczne zakupy online dają sprzedawcom możliwość sprzedaży produktów większej liczbie klientów, a kupujący nie obawiają się zakupów w sieci.”

“Jesteśmy przekonani, że w przyszłości relacje pomiędzy kupującym a sprzedającym będą się odbywać w internecie” – twierdzi James Roper, CEO, IMRG. „Z naszych badań wynika, że sprzedawcy internetowi powinni zająć się kwestią bezpieczeństwa i zaufania do zakupów. Działania te powinny być podjęte na skalę międzynarodową, a nie tylko w obrębie miasta lub kraju. Współpraca Trusted Shops i IMRG wzmocni oba modele znaków jakości i przyczyni się do wzrostu branży e-commerce w Europie.”

Sprzedawcy, którzy uzyskają pozytywny wynik audytu będą w stanie zapewnić konsumentom pełną ochronę podczas zakupów w sieci. Szczegółowy audyt i przestrzeganie dobrych praktyk sprawią, że komfort dokonywania zakupów przez internet będzie porównywalny do kupowania w tradycyjnym sklepie.

Malcolm Harbour, członek Parlamentu Europejskiego i przewodniczący Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów w Parlamencie Europejskim popiera inicjatywę stworzenia znaku jakości dla zakupów w sieci: “Nasza komisja od dawna wzywała do bardziej intensywnych działań mających na celu budowanie zaufania konsumentów, a tym samym stymulowanie wzrostu zakupów w internecie, zwłaszcza w obrębie wielu rynków. Ogłoszona właśnie współpraca ma odpowiednią skalę by skutecznie promować znak jakości wśród konsumentów oraz zyskać większą popularność wśród sprzedawców.”

Źródło: Trusted Shops

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!