eKomercyjnie.pl

Zappos.com zhackowany, wykradziono dane ponad 24 mln klientów

Przykre wieści ze Stanów Zjednoczonych. Ponad 24 mln klientów należącego do Amazonu sklepu Zappos.com otrzymało dzisiaj w nocy informację o tym, że ich dane mogły zostać wykradzione przez hackerów, którzy włamali się do serwerów firmy. Ten sam problem problem dotknął też outlet 6pm.com (kieruje nim Zappos).

W e-mailu przesłanym do wszystkich klientów podano, że w niepowołane ręcę trafiły takie dane jak: imiona i nazwiska klientów, adresy e-mail, dane do wystawiania rachunków, adresy dostaw, numery telefonów, zakodowane hasła do kont, a także cztery ostatnie numery kart kredytowych. Jedynym pozytywem całej sytuacji jest to, że baza danych zawierająca informacje o dokonanych płatnościach i pełnych numerach kart kredytowych nie była zaatakowana i hackerzy nie pobrali z niej żadnych danych. Firma poprosiła wszystkich kupujących o zmianę swojego hasła do sklepu. Zappos pracuje razem z FBI, żeby odnaleźć i ukarać sprawców tego zamieszania.

Tony Hsieh (CEO) poprosił wszystkich pracowników Zapposa (niezależnie od zajmowanego stanowiska) o skoncentrowanie się na odpowiadaniu na e-mailowe zapytania klientów. Infolinia Zapposa jest wyłączona aż do momentu przynajmniej częściowego opanowania sytuacji.

Aktualnie, na stronę Zappos.com oraz 6pm.com mogą dostać się jedynie klienci ze Stanów Zjednoczonych. Użytkownicy z innych krajów skarżą się, że nie mają możliwości zmiany hasła, chociaż zostali o tym poinformowani.

W liście do swoich pracowników Tony Hsieh napisał: „Spędziliśmy ponad 12 lat na budowanie naszej reputacji, marki i zaufania z klientami. To bolesne, że cofamy się aż tyle kroków przez ten jeden incydent”. Zobaczymy, jak dalej rozwinie się sytuacja.

Źródło: TechCrunch / The Verge / InternetRetailer / Mashable

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przeczytaj raport Imagine o Dniu Darmowej Dostawy 2011 od Empathy i eKomercyjnie.pl

Po drugim Dniu Darmowej Dostawy, który odbył się 30 listopada 2011 roku, razem z firmą Empathy Internet Software House przygotowaliśmy raport specjalny na temat tego wydarzenia. Wersja drukowana pisma jeszcze w grudniu była rozsyłana do firm, które brały udział w tej akcji, a teraz wszyscy mogą się z nią zapoznać online, do czego zapraszam.

W raporcie na temat Dnia Darmowej Dostawy znajdziecie m.in. informacje o tym, jak wyglądały przygotowania do tego wydarzenia od strony organizatorów, jaki ruch miała strona www.dzien-darmowejdostawy.pl, ilu potencjalnych klientów było przekierowanych do sklepów uczestniczących w akcji, a także które sklepy miały najwięcej przejść.

Nie zabrakło również omówienia publikacji na temat DDD w mediach, a także wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczestników. Obrazu całości dopełniają logotypy wszystkich partnerów oraz sklepów, które brały udział w DDD2011.

Zapraszam do lektury:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 16 stycznia 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: autodeco.pl – Pomysł na biznes? Naklejki i magnesy na samochód! | Założenie jakiego sklepu internetowego się opłaca? | Pod choinką z Allegro: laptopy i tablety | Wiadomości powitalne w email marketingu – czyli jak przywitać klienta by kupił | Marcin Jabłoński: PayU będzie kształtowało rynek płatności w Polsce | Rejestracja spółki z o.o. przez internet.

autodeco.pl – Pomysł na biznes? Naklejki i magnesy na samochód!
Rafał Podskarbi, twórca sklepu autodeco.pl opowiada, jak udało mu się zupełnie przypadkowy pomysł przeobrazić w dochodowy biznes. Jakiś czas temu Rafał był także bohaterem jednej z odsłon cyklu Pokaż Swój Sklep w eKomercyjnie.pl.

Założenie jakiego sklepu internetowego się opłaca?
Specjaliści firmy NetFace opisują zalety social-shopping, podkreślając m.in. niski koszt wdrożenia takich rozwiązań. Czy sklepy na Facebooku stanowią faktyczną alternatywę dla tradycyjnego modelu e-sprzedaży? Chyba jeszcze nie teraz.

Pod choinką z Allegro: laptopy i tablety
Allegro opublikowało krótkie podsumowanie sezonu świątecznego. Jeśli chcecie się dowiedzieć, ile prezentów gwiazdkowym kupiono na tej platformie, zapoznajcie się z artykułem i infografiką.

Wiadomości powitalne w email marketingu – czyli jak przywitać klienta by kupił
Ideacto opublikowało na swoim blogu ciekawy wpis na temat wiadomości powitalnych w sklepie internetowym. Warto przeczytać i zastanowić się, dlaczego tak wielu sprzedawców wciąż nie wykorzystuje potencjału tego kanału promocji i pozyskiwania zamówień.

Marcin Jabłoński: PayU będzie kształtowało rynek płatności w Polsce
Wywiad Artura Kurasińskiego z Marcinem Jabłońskim z PayU S.A.. Przeczytajcie, a dowiecie się, jak najpopularniejszy w Polsce system płatności internetowych zamierza budować swoją przewagę konkurencyjną w 2012 roku.

Rejestracja spółki z o.o. przez internet
Od 1 stycznia 2012 roku można przez Internet zarejestrować spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Rozwiązanie to wprowadza wiele ułatwień dla przedsiębiorców, ale żeby z niego skorzystać, trzeba spełnić szereg warunków – np. kapitał można wnieść do spółki tylko i wyłącznie gotówką. Szczegóły w artykule na e-prawnik.pl.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)