Zrealizowaliśmy plany w 75% – NetArch (Sempai, AtomStore) podsumowuje 2011 rok

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 3 stycznia 2012
Kategoria Newsy
Czas czytania: 3 min

Początek roku to dobry czas na podsumowania i ujawnienie planów na kolejne dwanaście miesięcy działalności, dlatego poprosiliśmy o wypowiedzi w tej sprawie przedstawicieli polskich firm e-commerce. Poniżej znajdziecie wypowiedź Łukasza Pluteckiego z firmy NetArch, która rozwija swoją platformę sklepową AtomStore.pl oraz świadczy usługi SEO/SEM pod marką Sempai.pl.

Zrealizowaliśmy plany w 75%

Rok 2011 zapamiętamy jako okres bardzo ciężkiej pracy ale i wielu drobnych sukcesów, które pozwalały nam utrzymywać wysoki poziom motywacji. Po pierwsze rok ten upłynął pod znakiem tworzenia marki Sempai. Pod koniec 2010 stworzyliśmy identyfikację i stronę internetową oraz postanowiliśmy wydzielić ofertę usług SEO i SEM. W 2011 uporządkowaliśmy struktury organizacyjne firmy, podzieliśmy kompetencje, wyznaczyliśmy sobie cele sprzedażowe oraz związane z jakością pracy działu.

Stworzenie nowej marki umożliwiło nam lepszą komunikację z klientami, pozwoliło lepiej przedstawić nasze kompetencje. Dzięki temu zostaliśmy zaproszeni na kilka konferencji czy spotkań branżowych, nasze wypowiedzi zaczęły się pojawiać w magazynach branżowych, do działu handlowego zaczęły spływać ciekawe zapytania.

Drugim bardzo ważnym projektem, nad którym pracowaliśmy było uruchomienie platformy e-commerce AtomStore. Postawiliśmy sobie za cel, stworzenie systemu klasy premium, skierowanego do właścicieli dobrze prosperujących sklepów, którzy wyrośli już z prostszych platform.

Słyszeliśmy wiele głosów, iż rynek systemów e-commerce jest już bardzo mocno nasycony i nie warto tworzyć nowej platformy. Im dłużej zajmowaliśmy się jednak własnym systemem, stwierdzaliśmy, że rozwiązania które tworzymy daleko wyprzedzają istniejące systemy.

AtomStore oferuje między innymi moduł CRM, system newslettera stworzony z myślą o sklepach internetowych, moduł powiadomień, zintegrowany moduł kuponów rabatowych, testy a/b czy program lojalnościowy. Oprócz tego bardzo mocno zainwestowaliśmy w tworzenie mechanizmów inteligentnych rekomendacji. W drugim półroczu 2011 zaczęliśmy otrzymywać zapytania od klientów zainteresowanych naszymi rozwiązaniami. W prasie fachowej pojawiły się artykuły na temat optymalizacji ścieżki zakupowej, rekomendacji i personalizacji w sklepach. Okazało się, że mamy świetny timing.

Niestety wcześniej niż chcieliśmy zaczęliśmy przyjmować zamówienia na nasz system – cóż, ciężko jest odmówić zdecydowanym klientom :) Z tego powodu od pół roku cały czas pracujemy nad wdrożeniami i nie mamy czasu na zrobienie strony produktowej… To odbija się na wielkości sprzedaży, klienci trafiają do nas pocztą pantoflową, nie możemy uruchomić sensownej kampanii marketingowej. Osobiście nie uważam jednak aby był to poważny problem. Lepiej jest zacząć spokojnie, dopracować system, zrobić kilka świetnych wdrożeń, niż sprzedać zbyt wiele sklepów i nie być w stanie zapewnić należytego supportu.

Rok z perspektywy branży e-commerce

Roku 2011 nie nazwalibyśmy przełomowym dla branży handlu internetowego. Pojawiło się co prawda kilka ciekawych i ważnych inicjatyw, ale trudno mówić o przełomie.

Na duży plus oceniłbym pierwsze Targi eHandlu zorganizowane przez Fundację Polak 2.0. Podczas imprezy zaprezentowało się kilkadziesiąt firm oraz pojawiło się około tysiąca odwiedzających. Świetna okazja do porozmawiania z klientami, zaprezentowania produktów i usług, poznania w realu ludzi z branży, zebrania opinii.

Fundacja Polak 2.0 kontynuowała także serię spotkań branżowych ShopCamp. Z przyjemnością zaangażowaliśmy się w organizację ostatniego wydarzenia w Zabrzu – jeden z lepszych ShopCampów, bardzo wysoki poziom merytoryczny, mam nadzieję, iż podobnie będzie w 2012 roku.

Na plus warto także wymienić pojawienie się magazynów branżowych Proseed, eKomercyjnie oraz SEM Specialist – w tych tytułach pojawiło się wiele interesujących tekstów. Cieszę się, iż w Polsce pojawia się coraz więcej osób zainteresowanych dzieleniem się swoją wiedzą. To zdecydowanie przyczynia się do rozwoju handlu internetowego.

Do ważnych wydarzeń zaliczymy także działania Grupy Allegro, która wyraźnie zmienia strategię i przygotowuje się do zajęcia roli największego sprzedawcy w Polsce, a także ogłoszenie prospektu emisyjnego Grupy Nokaut.

Plany na 2012

Na początku 2012 pojawi się kilka ważnych wdrożeń systemu AtomStore. Oprócz tego chcemy wreszcie uruchomić stronę produktową oraz system CRM. Do końca 2012 chcielibyśmy obsługiwać kilkadziesiąt sklepów internetowych, w tym kilka z top5 w swoich kategoriach. Pomimo, iż liczby te na tle pozostałych platform nie wyglądają imponująco, przypomnę iż celujemy jednak w średnich i dużych sprzedawców. Wdrożenie dla sklepu który realizuje 2000 zamówień miesięcznie to zupełnie inna bajka niż wdrożenie dla sprzedawcy poniżej 100 zamówień miesięcznie. Plan jest ambitny ale wierzymy iż się uda :)

Oprócz tego chcemy uruchomić jeszcze dwa projekty – w tym jedno ciekawe narzędzie dla sklepów internetowych. Rozwijamy także system CRM dla marki Sempai.

Na koniec życzę wszystkim, oby przyszły rok był lepszy od poprzedniego!

Łukasz Plutecki
NetArch.com.pl

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!