eKomercyjnie.pl

Rozwój platformy sklepowej na przykładzie, czyli Selly.pl podsumowuje 2011 rok

Powoli kończymy już cykl podsumowań poprzedniego roku, które przygotowali przedstawiciele firm działających w branży e-commerce i od jutra ruszamy na eKomercyjnie.pl z nowymi materiałami. Tym razem swoje podsumowanie podesłał Mariusz Połowczuk, który założył i rozwija platformę sklepową Selly.pl.

Podsumowanie 2011 roku: Selly.pl

Rok 2010 na platformie sklepów Selly Shop to miesiące ciężkiej pracy całego zespołu, za co wszystkim dziękuję. Najważniejszymi wydarzeniami w mijającym roku były głównie integracje z zewnętrznymi systemami, a koniec roku to konkurs zorgranizowany wspólnie z PayU. W listopadzie znacznie obniżony został próg kosztów na indywidualne rozbudowy poprzez wprowadzenie niskiego abonamentu Selly Standard (więcej informacji o tym m.in. tutaj).

Platforma wystartowała w sierpniu 2010 roku, jednak już w kwietniu 2011 roku stała się rentowna. Stało się to tak szybko dzięki odpowiedniemu modelowi biznesowemu, który nie zakładał jedynie przychodów z abonamentów ale także z indywidualnych zamówień na rozbudowy sklepów.

Koniec roku 2011 zamykamy ilością sklepów przekraczającą 130. Jednak nie ilość sklepów była dla nas najważniejsza, a dostarczenie zadowolenia Klientom i to z pewnością się udało.

Cieszy nas bardzo mała liczba sklepów, które rezygnowały z działalności – było ich jedynie dwanaście w ciągu całego roku. Trafiają więc do nas przeważnie świadomi sprzedawcy, którzy nie mogli się odpowiednio rozwijać na innych platformach lub nie stać ich było na dedykowane rozwiązanie, a specyfika ich działalności wymagała indywidualnego podejścia.

W 2011 roku wykonaliśmy dokładnie 110 aktualizacji oprogramowania, w tym wprowadziliśmy 12 nowych integracji z systemami zewnętrznymi. Na koniec 2011 roku wszystkie sklepy platformy posiadały w sumie:

  • produktow w ofercie: 776 545
  • sprzedanych produktów: 42 493
  • złożonych zamówień: 19 359
  • wartość sprzedanych produktów: 9 023 750 zł
  • średni miesięczny transfer: 449 GB

Najważniejsza jest teraz przyszłość. Już w styczniu wydamy sklepy na Facebook, które będą miały ciekawą funkcjonalność aukcji na tym portalu.

Pod koniec stycznia planujemy opublikować mobilną wersję sklepu, ale także ta usługa będzie czymś ciekawym wyróżniała się od konkurencji.

W lutym planujemy integracje z aukcjami eBay, Paczkomatami, systemem wysyłki wiadomości SMS. Następnie powrocimy do szeregu mniejszych aktualizacji i nowych integracji w zależności od aktualnych potrzeb Klientów.

Dziękujemy wszystkim Klientom za zaufanie i życzymy sukcesów.

Mariusz Połowczuk
Selly.pl





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Podsumowanie 2011 roku: Anna Rak, Trusted Shops

Anna Rak, Country Manager Trusted Shops (certyfikacja sklepów internetowych), podsumowuje działalność swojej firmy w Polsce w 2011 roku, prognozuje zmiany w sektorze e-commerce oraz przedstawia plany i oczekiwania na najbliższy rok.

Zrealizowane cele

Rok 2011 okazał się bardzo ważny dla biura Trusted Shops w Polsce. Udało nam się zrealizować całkiem ambitne plany, które założyliśmy na początku roku. Po pierwsze, jesteśmy dumni z działalności naszego biura w Warszawie, które uzyskało status przedstawicielstwa firmy Trusted Shops w Polsce i cieszy się uznaniem jako solidny partner w e-biznesie. Zatrudniliśmy również nowych pracowników, aby sprostać wymaganiom rynku.

Po drugie, w 2011 roku udało nam się sfinalizować umowy z kluczowymi sklepami internetowymi w Polsce, takimi jak neo24.pl, cyfrowe.pl, vobis.pl czy butik.net.pl. Co więcej, nawiązaliśmy współpracę z wieloma firmami z sektora e-commerce, co pozwoliło nam rozszerzyć wsparcie dla sprzedawców internetowych. Obecnie współpracujemy z SOTE – dostawcą oprogramowania dla sklepów internetowych oraz IAI-Shop.com – jedną z wiodących platform SaaS w Polsce.

W 2011 roku wzięliśmy udział w wielu ważnych wydarzeniach branżowych, w tym targach, konferencjach oraz roadshow zorganizowanym przez firmę Empathy Internet Software House. Dzięki nim mieliśmy szansę lepiej poznać naszych klientów oraz zabrać głos w dyskusjach na tematy ważne dla branży e-commerce.

Pod koniec roku uruchomiliśmy natomiast nową stronę dla konsumentów, którzy znajdą na niej przydatne artykuły i filmy z udziałem naszych ekspertów, którzy radzą, jak dokonywać bezpiecznych zakupów w sieci. Na stronie jest również sekcja „Sposoby rozwiązywania problemów” z cennymi wskazówkami naszych konsultantów z biura obsługi klientów odnośnie kroków, jakie należy podjąć w przypadku problemów Trusted Shops ze sprzedawcą internetowym. Na przykład, co zrobić, kiedy zamówione towary nie dotarły na czas lub która strona powinna ponieść koszty odesłania zamówienia, gdy produkt nie spełnia oczekiwań klienta. Przydatnym narzędziem jest również wyszukiwarka zaufanych sklepów internetowych, które posiadają Znak Jakości Trusted Shops.

Wyzwania na polskim rynku

Miniony rok był szczególnie ważny dla branży e-commerce w Polsce, ponieważ przyjęta została nowa dyrektywa UE. Ma ona na celu wprowadzenie regulacji prawnych, które ułatwią sprzedaż towarów za granicę oraz zapewnią jednolite standardy sprzedaży internetowej.

Dobrze rokuje również zwiększająca się świadomość w zakresie praw konsumenta, zarówno po stronie sklepów internetowych, jak i kupujących. Właściciele sklepów wykazują lepsze zrozumienie potrzeby budowania długotrwałych relacji ze swoimi klientami, które opierają się na wzajemnym zaufaniu
i szacunku. Z drugiej strony pojawią się wyzwania, które będą wymagały szybkiej reakcji. W Polsce jest bowiem mnóstwo mniejszych sklepów internetowych, które powinny przeznaczyć większe zasoby na działania marketingowe, aby móc zbudować solidną bazę klientów.

Kolejną obawą sektora e-commerce, która wynika aktualnie z braku szczegółowych informacji, jest proces dostosowania polskich aktów prawnych do wymogów nowej dyrektywy unijnej, za który odpowiedzialny jest rząd. Obie strony będą musiały ściśle współpracować, aby legislacja przebiegała sprawnie, a jej rezultat był korzystny zarówno dla właścicieli sklepów, jak i kupujących.

Plany na 2012 rok

W 2012 roku zamierzamy powiększyć nasz zespół pracowników w Polsce, co jest spowodowane dynamicznym rozwojem firmy. Naszym priorytetem jest również kontynuacja współpracy z obecnymi partnerami, wsparcie istotnych inicjatyw w sektorze e-commerce oraz wprowadzenie ulepszeń dla klientów. Na ten rok zaplanowaliśmy udział w wielu imprezach branżowych – nasz kalendarz jest już zapełniony i zaczynamy przygotowania do najbliższego spotkania EastCamp w Białymstoku.

Mamy nadzieję, że – tak jak w roku ubiegłym – przyczynimy się do dalszego rozwoju rynku handlu elektronicznego w Polsce dzięki naszej wiedzy oraz orientacji na zwiększanie zysków sklepów internetowych. Jak pokazują ostatnie raporty, dynamika wzrostu rynku zakupów internetowych w Polsce jest najwyższa w całej Unii Europejskiej. W 2012 roku chcemy w pełni wykorzystać jego potencjał.

Anna Rak
Country Manager
Trusted Shops

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Manubia wprowadza nowe funkcje

W Manubia.pl – czołowym systemie do monitorowania aukcji internetowych w Polsce – wprowadzono istotne nowości. Testowo wprowadzony został system sugerujący których sprzedawców warto obserwować. Ponadto. wszyscy klienci w ramach wykupionego pakietu otrzymują monitorowanie nie tylko Allegro.pl, ale także Świstak.pl i eBay.pl zupełnie bezpłatnie.

Wyszukiwanie sprzedawców to mała rewolucja. Teraz wystarczy podać nazwę produktu, aby otrzymać sugestie kogo warto obserwować. System działa obecnie tylko dla sprzedawców z serwisu Allegro, jednak będzie rozbudowywany o kolejne platformy oraz kolejne funkcje. Co najważniejsze, bezpłatnie został on dodany do każdego pakietu.

Także bez dodatkowych opłat wprowadzono funkcję „raportów własnych”. Umożliwia ona Sprzedawcom łatwe dodanie swojego konta do obserwowanych. Większość i tak to robiła, przez co marnowała jeden raport. Aby tego uniknąć obecnie jest już możliwość dodawania swojego loginu do specjalnego pola. Dzięki temu Sprzedawca może monitorować siebie, jednocześnie dysponując wszystkimi płatnymi raportami.

Trzecią ważną zmianą jest dodanie Świstak.pl i eBay.pl do wszystkich pakietów. Konrad Latkowski, Manubia.pl: „Doceniamy to, że twórcy systemu Świstak.pl postanowili z nami współpracować. Wiemy, że wymagało to pewnej przebudowy systemu udostępniania danych specjalnie dla nas. Cieszy nas to tym bardziej, bo dzięki tej współpracy i dodaniu raportów eBay, Manubia daje jeszcze pełniejsze możliwości wyszukiwania ciekawych nisz rynkowych przez naszych klientów.”

Rozwój systemu Manubia trwa już nie tylko w kraju, ale także na świecie w ramach ManubiaGlobal. Pod koniec 2011 uruchomione zostały dwie wersje zagraniczne dedykowane Wielkiej Brytanii oraz Stanom Zjednoczonym. Jeszcze w pierwszym kwartale tego roku planowane jest rozpoczęcie pierwszych partnerstw dla tych rynków, jak i rozpoczęcie działań medialnych.

Zespół tworzący Manubia zapewnił, że to dopiero początek zmian. – „Nie traktujemy nowego roku jako początku czegoś nowego. Dla nas to kontynuacja ciężkiej pracy aby nasz system coraz kompletniej spełniał oczekiwania naszych klientów” – mówi Konrad Latkowski.

Prawdopodobnie już w lutym wprowadzony zostanie ulepszony system obsługujący Manubia. Nowy system „V3”, obok wielu nowych analiz, ma stać się jeszcze szybszy i bardziej przystępny pod względem wyglądu.

Źródło: Manubia.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)