eKomercyjnie.pl

YoYo.com, czyli jak skutecznie startować ze sklepem internetowym?

Odkąd Amazon.com kupił firmę Quidisi, staram się uważnie obserwować jej dalsze poczynania na rynku ecommerce. Operator takich marek jak Diapers.com, Soap.com czy BeautyBar.com uruchomił jakiś czas temu sklep z artykułami dla zwierzęt Wag.com. Już wtedy było wiadomo, że szykuje kolejną witrynę sprzedażową – YoYo.com (zabawki). Warto teraz bliżej przyjrzeć się temu, jak Quidisi startuje z nowym sklepem internetowym, by móc wykorzystać najlepsze pomysły w swoim biznesie.

Reklama

Przede wszystkim, informacje o debiucie YoYo.com były sprytnie „przemycone” do press-packów na temat premiery Wag.com, dzięki czemu firma zdobyła trochę linków już w chwili, kiedy była gotowa jedynie nic nie znacząca zaślepka pod docelową domeną.

Kilka dni temu użytkownicy z liście adresowej Diapers.com dostali e-mail zapowiadający pojawienie się nowego sklepu. Newsletter zawierał newsa o tym, że mocno powiększy się oferta firmy w zakresie zabawek dla dzieci, a wszystko dzięki nowej marce. Krok w świetnym kierunku – skoro klienci Quidisi kupują pieluchy i inne akcesoria dla maluchów, to kolejne w kolejce są zabawki dla starszych (dorośli oczywiście też znajdą coś dla siebie:)).

Kolejna zmiana spotkała samą stronę YoYo.com. Pojawił się slogan sklepu („A happy place to shop for toys”), a także możliwość zapisania się na listę e-mailową sklepu. Dodatkowo, już na tym etapie właściciel nowej marki aktywnie chwali się wyróżnikami swojej oferty, czyli:

  • asortymentem 20 tys. produktów dostępnych od ręki
  • 1-2 dniową, darmową wysyłką (dla zamówień powyżej 49 dolarów)
  • biurem obsługi klienta czynnym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  • możliwością zwrotu towaru przez 365 dni.

YoYo.com promuje też swój fanpage na Facebooku oraz konto na Twitterze, gdzie już odbywają się rozmowy z potencjalnymi klientami (odpowiedzi na pytania, prezentacja ciekawych produktów z oferty, etc.).

Wszystkie te działania nie są niczym nadzwyczajnym, ale z pewnością sprawią, że YoYo.com może liczyć na pierwsze zamówienia tuż po premierze. Już teraz użytkownicy wiedzą o nowej marce i – co ważniejsze – czekają na jej oficjalny debiut. Klient czekający na produkt przed startem to najlepszy klient :) Firma nie czeka na przygotowanie sklepu do końca, tylko aktywnie działa kilka tygodni wcześniej. Warto skorzystać z tego dobrego wzorca w przypadku swojego e-biznesu.

Oczywiście Quidisi jest „trochę” łatwiej, gdyż ma zaplecze w postaci swoich poprzednich sklepów (vide wysłany mailing do użytkowników Diapers.com), nie wspominając o samym Amazon.com. Sądzę jednak, że nawet bez takiego wsparcia, start YoYo.com z pewnością nie byłby „cichy”. W Polsce (oczywiście w innej skali) fajne działania przed premierą prowadził sklep 4gift.pl – zapraszam do tekstu Wojtka Latoszka na ten temat.

Na koniec dobra rada: im więcej osób dowie się o Twojej firmie i sklepie przed startem, tym lepiej dla Ciebie i dla Twoich wyników sprzedaży. Zacznij swoje działania marketingowe jeszcze zanim dostaniesz gotowy sklep od zespołu grafików i programistów. Pierwsze zamówienia złożone w dniu debiutu udowodnią Ci, że było warto.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Shoper ulepsza swoją ofertę

Shoper, jedna z najpopularniejszych w Polsce platform e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych poszerzył swoją ofertę o nowe możliwości. Nowa wersja oprogramowania umożliwia prowadzenie sklepu internetowego także w wersji mobilnej, pełną integrację z serwisem Allegro oraz udostępnia opcję zaawansowanego wyszukiwania produktów.

Wersja mobilna sklepu

Warto udostępnić ofertę swojego sklepu internetowego także klientom korzystającym z Internetu na telefonach komórkowych i innych urządzeniach mobilnych. Liczba takich osób ciągle rośnie, obecnie w Polsce z Internetu mobilnego korzysta blisko 4 miliony osób. Forma robienia zakupów za pomocą telefonu komórkowego jest z pewnością bardzo atrakcyjna dla najbardziej zapracowanych klientów.

Wersja mobilna sklepu umożliwia przeglądanie jego oferty w dowolnym miejscu i czasie. Stojąc w korku lub podczas podróż pociągiem można cieszyć się zakupami – wystarczy tylko kilka kliknięć w swoim telefonie komórkowym. Shoper mobilny działa na urządzeniach z ekranem dotykowym np.: iPhone 3, iPhone 3G, iPhone 4, iPod Touch, Motorola Droid X, Motorola Droid 2, Samsung Galaxy S, HTC Incredible, HTC Desire, HTC Evo. Z mobilnej wersji sklepu można także skorzystać na urządzeniach z systemem operacyjnym Android 2.0+ lub z systemem Windows Mobile i przeglądarką Opera orz palmptopach HP Palm Pre 3. Wersja mobilna sklepu oferowana przez Shoper jest dostępna bezpłatnie we wszystkich wariantach SaaS.

Zaawansowany flirt wyszukiwania

Do najnowszej wersji Shoper została także dodana opcja zaawansowanego filtru produktów. Rozwiązanie to pozwala na proste i szybkie wyszukiwanie produktu, który interesuje klienta. Wybranego asortymentu można szukać według przedziału cenowego, danego rozmiaru lub tylko wybranego producenta. Opcja zaawansowanego wyszukiwania produktów jest także dostępna w wersji mobilnej sklepu.

Integracja z Allegro

Nowe odsłona Shoper to także pełna integracja z aukcjami prowadzonymi w serwisie Allegro. Integracja z Allegro jest dwustronna. Klient może wystawić kolejne produkty na Allegro oraz importować gotowe już aukcje do swojego sklepu jako produkt lub kategorię. Dzięki temu rozwiązaniu klient będzie mógł przenieść obsługę prowadzonych na Allegro aukcji do panelu administracyjnego sklepu, co z pewnością skróci czas realizacji zamówień. Integracja z Allegro umożliwia także bieżące sprawdzanie stanu magazynowego sklepu, ponieważ przy każdej sprzedaży na Allegro tworzone jest nowe zamówienie.

Wprowadzone zmiany w najnowszej wersji Shoper ułatwią prowadzenie sklepu internetowego, a dzięki integracji z Allegro oraz wersji mobilnej sklepu można dotrzeć ze swoją ofertą do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Przeczytaj o nowej wersji na tej stronie.

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy ecommerce 9 września 2011

W dzisiejszym przeglądzie prasy ecommerce: Awaria Allegro | Allegro nie działało, będzie rekompensata | Najpopularniejsze polskie Fanpage w kategorii e-commerce | Jak zarobić na e-commerce? | Zara uruchamia e-sklep w Stanach Zjednoczonych | Ozon.ru chce być rosyjskim Amazon.com.

Awaria Allegro »
Gdyby nie szum w sieci, to pewnie ominąłbym awarię Allegro. Zrezygnowałem ostatnio z wystawiania towarów w tym serwisie i… da się :) Zdziwiło mnie tylko oficjalne stanowisko Grupy Allegro w sprawie awarii – awaria była wczoraj, ale w informacji napisali, że chodzi o 7 września, czyli przedwczoraj :) Oj, ludzie w firmie musieli mieć ciężkie chwile. Fan page na Facebooku był oblegany niezbyt przychylnymi opiniami na ten temat (łagodnie mówiąc).

Allegro.pl nie działało, będzie rekompensata »
Uzupełnienie powyższej informacji, mają być rekompensaty dla tych, co wystawiali swoje oferty (przedłużenie o 24 godziny zgodnie z regulaminem). Szkoda, że nie piszą co z tymi osobami, które chciały coś kupić.

Najpopularniejsze polskie Fanpage w kategorii e-commerce »
Ciekawe zestawienie oficjalnych fan page z kategorii ecommerce, czyli kto ma najwięcej fanów i na czyim profilu fani są najbardziej aktywni.

Jak zarobić na e-commerce? »
Dobry, przekrojowy tekst na temat zarabiania w sieci. „Jeśli gdzieś w polskiej gospodarce zachowała się nietknięta przez kryzys zielona wyspa, to jest nią handel internetowy.” + „recepta na sukces jest jedna: ciekawy pomysł, ciężka praca i odrobina szczęścia”. Potwierdzam!

Zara Launches Ecommerce in the U.S. »
News z Zachodu, czyli Zara uruchamia własny ecommerce w Stanach Zjednoczonych. Darmowa dostawa w standardowym zakresie, 30 dni na zwroty lub wymianę bez żadnych dodatkowych opłat. Sam sklep maksymalnie prosty, skupiony na produktach – jest ekstra.

Ozon.ru raises $100M to become Russia’s Amazon.com — and postal service »
Ciekawe rzeczy dzieją się też w Rosji – Ozon.ru (tamtejszy kandydat na miejsce regionalnego Amazona) zapewnił sobie finansowanie (100 milionów dolarów) i zamierza jeszcze zwiększyć przewagę nad konkurencją. W ostatnim roku Ozon.ru miał 134 miliony dolarów przychodów, sklep działa od 1998 roku.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)