eKomercyjnie.pl

Zakupy grupowe B2B w nowej odsłonie

B2Bdeal.plB2Bdeal.pl, portal zakupów grupowych dla biznesu, wprowadził nowe rozwiązania do dotychczasowego modelu funkcjonowania platformy. Zmiany już są widoczne, a na dobre pojawią się w przeciągu tygodnia.

Reklama

Podstawową modyfikacją wprowadzoną do schematu działania serwisu jest rozszerzenie modelu zakupów grupowych. B2Bdeal.pl dzieli oferty na promocje długoterminowe z mniejszym rabatem – Deal, oraz krótkoterminowe z większym upustem – Super Deal. W zależności od typu promocji zmieni się także wysokość pobieranej prowizji.

Największą zmianą na B2Bdeal.pl jest wprowadzenie oferty Deal, która jest emitowana na stronach portalu w okresie od 31 do 365 dni. Rabat udzielony na daną usługę czy produkt mieści się wtedy w granicach od 5 do 19 proc. Treść oferty oraz grafikę do niej klient wykonuje we własnym zakresie, dzięki czemu od wartości zakupu pobierana jest znacznie niższa prowizja. To rozwiązanie wyróżnia ten portal zakupów grupowych od modelu stworzonego dla sektora B2C.

„Chcemy stworzyć swoiste „Allegro dla firm”, gdzie każdego dnia będzie można znaleźć interesujące i przede wszystkim pożądane przez biznes oferty z każdego regionu Polski. Poczynając od biura księgowego, a kończąc na firmowym samochodzie. Każdy będzie mógł znaleźć coś interesującego dla wykonywanej profesji. Jest to rozszerzenie standardowego modelu zakupów grupowych do modelu profesjonalnej platformy zakupów i promocji dla biznesu” – mówi Tomasz Krobski, pomysłodawca i właściciel B2Bdeal.pl. Dopełnieniem tego modelu, a zarazem esencją zakupów grupowych dla biznesu jest Super Deal. To promocyjna oferta na vouchery z rabatem od 20 do 90 proc, które mogą być prezentowane na portalu w okresie do 30 dni.

To nie koniec zmian w działaniu serwisu. Nowym rozwiązaniem dla biznesu jest także system oszczędnościowy, w którym klient nabywający voucher oszczędza 2 proc. jego ceny. Kwota ta odkładana jest na indywidualnym, wirtualnym koncie użytkownika i gotowa do realizacji przy kolejnej transakcji. Nowością jest również katalog B2Bfirmy.pl, gdzie wpisywana jest każda firma oferująca swoje usługi w promocyjnych cenach jako partner biznesowy wart polecenia. Do wyszukiwarki ofert wprowadzono nowe kryteria w postaci kilkunastu kategorii biznesowych. Powstał także blog prowadzony przez zespół B2Bdeal.pl, gdzie publikowane są artykuły dotyczące biznesu i prowadzenia własnej firmy.

B2Bdeal.pl powstało w czerwcu 2011 rokui od tego czasu pozyskało już 60 tys. subskrybentów. Na portalu każdego dnia pojawia się od 3 do 6 nowych ofert voucherów w specjalnie stworzonych biznesowych kategoriach.

Źródło: B2Bdeal.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Skąd biorą się pomysły na własny sklep internetowy?

Czy życiowa pasja / hobby – może stać się pomysłem na własny biznes? Czy to, co dotąd było sposobem na przyjemne spędzanie czasu może być źródłem regularnego dochodu? Czy z miłości do sportu, dzieci, pięknych rzeczy może zrodzić się pomysł na sklep internetowy? Shoper.pl zapytał swoich klientów, jak rodziły się koncepcje na ich e-biznes.

Hobby + koncepcja = biznes

– Od wielu lat uprawiam triathlon, który z czasem przerodził się w prawdziwą pasję. Do 2010 roku traktowałem ten sport wyłącznie jako hobby, możliwość zdrowego spędzania wolnego czasu, spełnienia marzeń ukończenia dystansu Ironman – mówi Jacek Melich, pomysłodawca sklepu dla sportowców tri-magic.pl. – Podczas jednej z podróży służbowych, przejeżdżając przez miasto Świdnica, zwróciłem uwagę na sklep rowerowy, ktoś rozpakowywał nowy rower szosowy z wyższej półki. W tym momencie padło pytanie: a jak wygląda to z triathlonem? Potem było już bardzo szybko: analiza rynku, kontakty z producentami, koncepcja sprzedaży, wybór platformy i oto jesteśmy – dodaje.

Praca z pasją i dla pasji nie jest standardową drogą. Wielokrotnie ludzie skupiają się na poszukiwaniach niepowtarzalnej koncepcji na biznes, chcą sprzedawać coś, czego jeszcze nie ma w sieci – tymczasem znalezienie niszy rynkowej nie zawsze gwarantuje sukces. Czasem warto posłuchać siebie. – Prowadzenie działalności gospodarczej, kiedy pomysły i ich realizacja zależą ode mnie i mają przełożenie na zadowolenie z pracy, daje satysfakcję, która bezpośrednio ma wpływ na moje szczęście, wiarę w siebie, niesamowicie mnie dowartościowuje i daje poczucie dokonania właściwego wyboru – mówi Joanna Musialska, właścicielka sklepu internetowego z ręcznie wykonaną galanterią filcową pinpin.pl.

To, co znasz i kochasz, robisz dobrze, bo zwykle wkładasz w to swoje serce, starasz się by efekt był jak najlepszy. – Jeśli kochasz to co robisz, a nie wypełniasz kolejne punkty z listy zadań to praca staje się czymś miłym, a to z kolei przekłada się na kontakt z Klientem – uważa Katarzyna Chmura, z drewnianymis.pl. Satysfakcja z prowadzonej działalności jest tym większa, im intensywnej przybywa sklepowi klientów, rośnie np. liczba jego fanów na Facebooku, wzrastają obroty.

Wymiar emocjonalny vs. ekonomiczny

Zaangażowanie w biznes procentuje, jest też odczuwalne przez klientów, którzy to widzą, doceniają znajomość tematu i profesjonale podejście. Jak podkreśla Jacek Melich: Osobiste emocje związane z branżą, w której działasz, pozwalają na konstruktywną rozmowę z klientem. Bez wątpienia daje to satysfakcję i napędza do dalszego działania. Niesie również ze sobą masę pozytywnych emocji, sprawia przyjemność właścicielowi – co jest zauważalne na zewnątrz.

Biznes, który rodzi się z pasji ma te same wymagania, jak każdy inny. Oczekuje poświęcenia, dobrych pomysłów, strategii na rozwój, wypromowania. Pasjonatom jest o tyle łatwiej, że startują już z pewną wiedzą, znajomością branży, specyfiki środowiska, są bardziej świadomi szans i zagrożeń. Biznes pozwala też na ewoluowanie pasji, choć czasem również może się okazać, że na realizację pasji w dotychczasowej formie nie ma już czasu. – Sportowe hobby pozwala na przetestowanie sprzętu, który mamy w ofercie, wydanie bardzo wiarygodnej opinii, zaprezentowanie się podczas sportowych eventów, jest tylko mniej czasu aby je realizować :( – przyznaje pan Jacek.

Nadanie pasji wymiaru ekonomicznego jest czymś nowym i wymaga tego, by podejście dotąd przez nas stosowane miało też swoje przełożenie na innych, a dokładnie – na zdobywanie i utrzymanie klientów, a tym samym na zyski. Ukierunkowanie na klienta, prowadzenie sklepu z jednoczesnym realizowaniem pewnej misji przyciąga ludzi. Klienci wracają a także rekomendują adres innym.

– Moje produkty powstają z serca, mam jeszcze wiele niezrealizowanych pomysłów i nadzieję na powodzenie mojego biznesu, bo wszystkie kobiety, niezależnie od wieku, zasługują na poczucie szczęścia i zadowolenia. Sama czuję satysfakcję, gdy moje prace przyczyniają się do tego. Pin Pin funkcjonuje niedługo, więc jeszcze wiele pracy przede mną – mówi Pani Joanna.

Biznes, który wyrósł z pasji, odzwierciedla zazwyczaj również wartości i zasady, którymi kieruje się sam właściciel. Dzięki temu klient, który odwiedza taką witrynę, ma wrażenie spójności, łatwiej mu też odnaleźć się wśród sklepowych “półek”. – Dobierając zabawki, do mojego sklepu zawsze kierowałam się matczyną intuicją, zastanawiałam się, czy chciałabym aby daną zabawką bawiły się moje dzieci – wyjaśnia Pani Kasia.

Subiektywne widzenie branży i oparcie na nim strategii rozwoju może stać się wyróżnikiem dla danego sklepu internetowego. To element składający się na budowanie marki własnej. Jest to szczególnie widoczne w przypadku sklepów oferujących wyposażenie wnętrz, design. – Koncepcja naszego sklepu narodziła się z pasji i z chęci zebrania w jednym miejscu dobrych projektów polskich designerów, bez dostosowywania się do rynku. Nie pokazujemy wszystkiego – jedynie – naszym zdaniem – projekty z najwyższej półki. Ważna jest też jakość i myślenie ekologiczne – podkreśla Pani Jadwiga Przewirska, właścicielka ihatedesign.pl.

Jak rodzi się zadowolenie z pracy?

Pasja to nie tylko sposób na życie po godzinach, czasem może też pozwolić realizować się zawodowo. Pani Kasia z Drewnianego Misia dodaje: Staram się żyć zgodnie z chińskim przysłowiem, na które trafiłam jakiś czas temu: „jak się lubi swoją pracę to nie przepracuje się ani jednego dnia w życiu”. To się tyczy zarówno własnego biznesu jak i każdej innej pracy.

Dobrze jest posiadać pasję i generować masę pozytywnych emocji. Dobrze jest realizować się zawodowo i spełniać w codziennej pracy. I wreszcie dobrze jest, gdy owa realizacja zawodowa rodzi się z pasji.

 

Autorką powyższego tekstu jest Karolina Bartnik-Kura z firmy DreamCommerce S.A., która tworzy platformę Shoper.pl. Materiał przesłany do redakcji.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Email Marketing w E-Commerce: Czyli jak @ zamienić w $ – prezentacja Macieja Ossowskiego z Uniwersytetu Konwersji Ceneo

4 lutego (sobota) w Warszawie odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Uniwersytet Konwersji Ceneo. Do tej pory zamieściłem na stronie prezentacje: Marcina A. Dobkowskiego na temat prawa w e-commerce, moją (Sklep internetowy w teorii vs. Sklep internetowy w praktyce) i Jarosława Banackiego z Cyfrowe.pl o E-commerce puzzle. Dzisiaj zapraszam do zapoznania się ze slajdami Macieja Ossowskiego z Implix/GetResponse.

Maciej mówił oczywiście o e-mail marketingu w e-commerce, czyli jak zamienić @ w $. W prezentacji znajdziecie duzo wartościowych informacji. Oczywiście bez wypowiedzi prelegenta to nie to samo, ale poniższy materiał dobrze pokazuje to, o czym była mowa na spotkaniu.

Zapraszam:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)