eKomercyjnie.pl

Nowe niedozwolone klauzule według UOKiK – marzec 2012

Autorką poniższego tekstu jest Julia Mandel z firmy Trusted Shops, która zajmuje się certyfikacją sklepów internetowych. Informacja pochodzi z newslettera Trusted Shops, który możecie zamówić tutaj.

Firma Trusted Shops co miesiąc przedstawia kolejne zestawienie wpisów w rejestrze niedozwolonych klauzul, które mogą dotyczyć sklepów internetowych. W marcu wpisano do rejestru ponad 60 nowych klauzul, w tym aż 20 nowych klauzul z zakresu handlu elektronicznego. Bądź na bieżąco i sprawdź, czy przypadkiem nie stosujesz ich w Twoim sklepie.

Właściwość miejscowa sądu
W marcu wpisano do rejestru aż 10 niedozwolonych klauzul, narzucające konsumentom właściwość miejscową sądu w sposób niezgodny z prawem, jak np.:

Numer wpisu 2934, data wpisu 01.03.2012:

Wszelkie spory wynikające z interpretacji postanowień niniejszej umowy rozstrzygać będzie Sąd Rejonowy w Chorzowie.

Numer wpisu 2951, data wpisu 23.03.2012:

Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy.

Przedsiębiorca nie może narzucić konsumentowi sądu, w okręgu którego ma siedzibę. Takie klauzule mogą być stosowne jedynie wtedy, gdy przedsiębiorca kieruje swoją ofertę (wyłącznie) do innych handlowców (B2B).

Prawo do odstąpienia od umowy
Nie można również ograniczyć możliwości odstąpienia od umowy nakładając konsumentom dodatkowe obowiązki utrudniające zwrot lub zniechęcające konsumenta od odstąpienia od umowy. Takie klauzule, które zobowiązują konsumenta np. do przestrzegania pewnego postąpienia (wysłanie towaru za pomocą konkretnej firmy lub konkretnym sposobem) ograniczają prawo od odstąpienia od umowy w sposób niezgodny z prawem. Dlatego wpisano do rejestru także następującą klauzule:

Numer wpisu 2949, data wpisu 23.03.2012:

Warunkiem przyjęcia zwrotu jest poprawne wypełnienie formularza i przesłanie go na wskazany adres e-mail.

Numer wpisu 2950, data wpisu 23.03.2012:

Przesyłki nie oznaczone numerem zwrotu nie będą przez Sprzedawcę przyjmowane […].

Numer wpisu 2969, data wpisu 23.03.2012:

Warunkiem przyjęcia zwrotu jest odesłanie towaru na adres sklepu XXX w stanie nienaruszonym oraz odesłany w nienaruszonym opakowaniu wraz z dowodem zakupu (faktura,paragon).

Należy pamiętać, że tylko w wyznaczonych przez prawo przypadkach nie przysługuje konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy po usunięciu przez niego ich oryginalnego opakowania.

Opóźniona dostawa i uszkodzone przesyłki
Poza tym do rejestru wypisano jeszcze następujące niedozwolone klauzule, które dotyczą odpowiedzialności za opóźnioną dostawę oraz sposób reklamacji uszkodzonych przesyłek.

Numer wpisu 2979, data wpisu 23.03.2012:

Firma XXX nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostarczeniu paczki wynikającej z pracy firmy spedycyjnej.

Numer wpisu 22993, data wpisu 23.03.2012:

XXX nie bierze na siebie odpowiedzialności finansowej za przesyłki zagubione z winy poczty lub firmy kurierskiej.

Numer wpisu 2994, data wpisu 23.03.2012:

Roszczenia dotyczące uszkodzenia przesyłki nie powstałe w wyniku transportu nie będą rozpatrywane.

Pozostałe klauzule niedozwolone
Do rejestru niedozwolonych klauzul wypisano jeszcze następujące klauzule, które mogą dotyczyć również sklepów internetowych:

Numer wpisu 2952, data wpisu 23.03.2012:

Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie …

Numer wpisu 2960, data wpisu 23.03.2012:

Sprzedający zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji niniejszego Regulaminu, w przypadku zaistniałych sporów powstałych na tle niniejszego Regulaminu.

Numer wpisu 2977, data wpisu 23.03.2012:

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany treści niniejszego regulaminu bez uprzedzenia.

Numer wpisu 2980, data wpisu 23.03.2012:

Opisy pochodzą ze stron producentów oraz dystrybutorów i mimo staranności przy ich dodawaniu mogą zawierać błędy. Opisy nie są więc podstawą do roszczeń wobec XXX.

Numer wpisu 2981, data wpisu 23.03.2012:

Zastrzegamy sobie także prawo do zmian cen lub nie zrealizowania zamówienia jeśli wysokość ceny została ustalona w wyniku oczywistej omyłki, na co może wskazywać jej znaczna dysproporcja w porównaniu do cen rynkowych (za znaczną dysproporcję uważa się różnicę rzędu 10 % w stosunku do przeciętnej ceny rynkowej). Zasoby sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Numer wpisu 2984, data wpisu 23.03.2012:

Zespół sklepu XXX dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne umieszczonych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za błędne podanie parametrów i właściwości towaru, lub nagłą ich zmianę przez jego producenta.

Podsumowanie
Jeżeli jedna (lub więcej) z wymienionych klauzul wygląda znajomo, należy koniecznie sprawdzić regulamin, aby wykluczyć, że takie lub podobne klauzule są używane w Twoim sklepie. O ile istnieją wątpliwości, należy się skonsultować z prawnikiem.

Szczegółowe informacje dla sklepów internetowych o wymaganiach prawa e-commerce w Polsce oraz różne wzory tekstów prawnych można znaleźć także w Podręczniku Trusted Shops, który można otrzymać za darmo po zamówieniu biuletynu informacyjnego pod tym adresem (jedyny wymóg to wypełnienie krótkiego formularza).

Niezależnie od tego, regulamin sklepu powinien być regularnie sprawdzany i w razie potrzeby dostosowany.

Przeczytaj również:

Pamiętaj o regularnym sprawdzaniu zapisów w regulaminie Twojego sklepu i dbaj, aby był zgodny z aktualnymi wymogami prawnymi.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Jakie oprogramowanie jest używane przez polskie sklepy internetowe? Druga część raportu eCommerceIndex

Od firmy CubeRoot.pl otrzymaliśmy drugą część raportu eCommerceIndex, która powstała we współpracy z Empathy Internet Software House i dotyczy oprogramowania używanego w polskich sklepach internetowych. Celem całego badania był pomiar koniunktury branży oraz identyfikacja największych problemów i barier rozwoju handlu internetowego w Polsce.

W dniach 2-19 grudnia 2011 roku ankietę wypełniły 452 sklepy internetowe. Zaproszenie do badania zostało wysłane do blisko 9 tys sklepów. Struktura firm, które wzięły udział w badaniu odpowiada strukturze e-commerce w analogicznych projektach przeprowadzonych w Polsce. Pierwsza fala eCommerce Index została zrealizowana przy współpracy następujących podmiotów: Dontpay.pl, Empathy, Grupa Divante, Nokaut.pl, Manubia.pl oraz eKomercyjnie.pl.


Zobacz także:
Jak wygląda marketing w polskim eCommerce? Pierwsza część raportu eCommerceIndex »

Oto najważniejsze wyniki z części poświęconej platformom sklepowym:

Jaki rodzaj oprogramowania do obsługi sklepu wykorzystywany był w Państwa sklepie w ciągu minionych 12 miesięcy?

Ponad 40% właścicieli sklepów twierdzi, że w ich sklepie wykorzystywane jest DEDYKOWANE oprogramowanie stworzone specjalnie dla ich sklepu przez dostawcę zewnętrznego. Ten typ oprogramowania zdecydowanie częściej występuje w sklepach większych powyżej 10 pracowników, a także w sklepach z dłuższym stażem rynkowym (istniejących powyżej 5 lat).

Na kolejnych miejscach znajduje się oprogramowanie typu OPEN SOURCE – 19% wskazań i WYNAJĘTE W MODELU SaaS – 18,7%. Te typy oprogramowania wybierają częściej sklepy mniejsze i średnie, o krótszym stażu rynkowym.

Kolejną pozycję zajmuje oprogramowanie AUTORSKIE stworzone przez sklep – 12,1%. Najczęściej wybierają je sklepy o największej sprzedaży (powyżej 100 tys zł), a także te, które działają na rynku najdłużej. Wyniki zaprezentowane na kolejnej stronie pokazują, że właściciele sklepów nie do końca rozróżniają oprogramowanie dedykowane od SaaS.

Z rozwiązań dostarczonych przez jakiego dostawcę korzysta Państwa sklep?

Jak widać mimo deklaracji, że korzystają z oprogramowania dedykowanego pierwsze trzy miejsca zajmują marki SaaS – pokazuje to, że właściciele sklepów nie do końca rozumieją tą różnicę i biorą oprogramowanie SaaS za dedykowane, stworzone dla ich sklepów od zera.

Na ile poszczególne kryteria były ważne przy wyborze oprogramowania do Państwa sklepu?

Najważniejszym kryterium jakim właściciele kierują się podczas wyboru oprogramowania dla sklepu jest DOSTOSOWANIE DO POTRZEB (91% wskazań). Na drugim miejscu znalazła się CENA (83%), a na trzecim DOSTĘPNOŚĆ/CZAS REALIZACJ (74%).

Wśród kryteriów, które właściciele sklepów najczęściej uznawali za nieważne były: REKLAMY – zarówno w internecie (47% wskazań), a także poza nim (61%).

Czy wdrażając używane w Państwa sklepie oprogramowanie mieli Państwo poczucie kontroli jakości?

Jedynie niecałe 16% właścicieli sklepów podczas wdrażania używanego oprogramowania nie miało poczucia, że KONTROLUJE JEGO JAKOŚĆ.

Interesujące jest to, że najmniejsze poczucie KONTROLI JAKOŚCI mieli właściciele firm najstarszych (takich, które wdrażały oprogramowanie kilka lat temu). W tej grupie dominująca jest kategoria „trudno powiedzieć”, sugerująca, że właściciele po prostu nie bardzo pamiętają szczegóły procesu wdrożenia.

Czy wdrażając używane w Państwa sklepie oprogramowanie mieli Państwo poczucie stałego wsparcia technicznego?

Poczucie STAŁEGO WSPARCIA TECHNICZNEGO podczas procesu wdrażania oprogramowania miało przeszło 65% sklepów. Poczucie to rośnie wraz z rynkowym stażem sklepu – im wyższy, tym wyższe jest poczucie STAŁEGO WSPARCIA TECHNICZNEGO. Wyjątek stanowią firmy najstarsze w których ponownie bardzo dużo odpowiedzi mieści się w kategorii „trudno powiedzieć”.

71% właścicieli sklepów miało podczas wdrażania oprogramowania w ich sklepie poczucie BEZPIECZEŃŚTWA TECHNICZNEGO. Rozkład ten wygląda podobnie niemal we wszystkich sklepach niezależnie od ich wielkości i stażu rynkowego.

Czy wdrożone w Państwa sklepie oprogramowanie jest rozwijalne?

Aż w przeszło ¾ sklepów wdrożone oprogramowanie JEST ROZWIJALNE. Tylko 5% właścicieli sklepów twierdzi, że wdrożone u nich oprogramowanie NIE JEST ROZWIJALNE, a 18% (zwłaszcza właścicieli sklepów o najdłuższym stażu) nie potrafi odpowiedzieć, czy oprogramowanie JEST ROZWIJALNE.

Czy podczas wdrażania używanego w Państwa sklepie oprogramowania wykonywane były kopie bezpieczeństwa?

Tylko 58% właścicieli sklepów twierdzi, że podczas procesu wdrażania oprogramowania w ich sklepie wykonywane były KOPIE BEZPIECZEŃSTWA. 16% twierdzi, że taki kopie wykonywane nie były, a 26% – że nie potrafi powiedzieć, czy KOPIE BEZPIECZEŃSTWA były robione.

Co skłoniło Państwa sklep do samodzielnego stworzenia oprogramowania? (sklepy posiadające oprogramowanie autorskie)

Wśród firm, które zdecydowały się na wdrożenie oprogramowania autorskiego (12% sklepów) najczęściej wymienianą przyczyną wyboru takiego rozwiązania był dobry STOSUNEK CENY DO JAKOŚCI – wymieniło go, aż 89% firm. Na drugim miejscu znajduje się BRAK KOSZTÓW ZEWNĘTRZNYCH – blisko 76% wskazań, a na trzecim fakt, że sklep posiada ODPOWIEDNIE ZASOBY i WIEDZĘ – 60%.

Ze względu na niewielką liczbę sklepów, które takie oprogramowanie posiada trudno mówić o jakichkolwiek istotnych statystycznie zróżnicowaniach wynikających z wielkości sklepu lub stażu rynkowego.

Czy wdrożenie oprogramowania w Państwa sklepie poprzedzała analiza przedwdrożeniowa?

W blisko 40% przypadków wdrożenie oprogramowania w sklepie poprzedzała ANALIZA PRZEDWDROŻENIOWA. Częstość przeprowadzania analizy przedwdrożeniowej jest większa w firmach o dłuższym stażu rynkowym (54%), a także w firmach o najwyższych miesięcznych przychodach (54%).

Czy wprowadzając oprogramowanie do obsługi Państwa sklepu przeprowadzone zostały badania użyteczności?

Blisko połowa sklepów internetowych (45%) przed wprowadzeniem oprogramowania do obsługi sklepu nie przeprowadziła BADANIA UŻYTECZNOŚCI. Brak takiej analizy w niewielkim stopniu uzależniony jest od wielkości firmy i stażu rynkowego.

Jaką ingerencję w oprogramowanie SaaS musiał wykonać Państwa sklep? (sklepy posiadające oprogramowanie SaaS)

W sklepach, które zadeklarowały używanie oprogramowania w systemie SaaS (blisko 19% sklepów) najczęstszą z wykonywanych ingerencji w oprogramowanie było WGRANIE ZDJĘĆ OPISÓW PRODUKTÓW, CENNIKA – wybrało je 35% badanych. Na drugim miejscu znalazło się DOPASOWANIE FUNKCJONALNOŚCI i DOPASOWANIE GRAFIKI – w obu przypadkach 29,5%. Tylko 14% firm dokonało ZINTEGROWANIA Z SYTEMEM ZARZĄDZANIA FIRMĄ.

Które z wymienionych funkcjonalności posiada Państwa sklep?

68% sklepów posiada MODUŁ OPINII I KOMENTARZY – występuje on w podobnym procencie wśród wszystkich sklepów niezależnie od wielkości i stażu rynkowego. Niewiele mniej popularną funkcjonalnością sklepu jest AUTOMATYCZNA INTEGRACJA Z PORÓWNYWARKĄ (67% sklepów), a także STANY MAGAZYNOWE ON-LINE (57%) i integracja z GOOGLE ANALYTICS (57%).

Wśród funkcjonalności rzadko występujących w sklepach internetowych należy wymienić – VIDEO PRODUKTÓW (14%) AUTOMATYCZNA INTEGRACJA Z ERP (15%), a także AUTOMATYCZNA INTEGRACJA Z DOSTAWCAMI (16%).

Które z funkcjonalność zamierzają Państwo wdrożyć w swoim sklepie?

Pośród funkcjonalności, których sklepy nie posiadają, ale które zamierzają wdrożyć, pierwsze miejsce zajmują MECHANIZM SEGMENTACJI KLIENTÓW – 31,7% i PERSONALIZACJA TREŚCI – 31,1%. Na kolejnych miejscach znajdują się MECHANIZMY LOJALNOŚCIOWE (29,8%), VIDEO PRODUKTÓW (29,5%), a także INTEGRACJA Z FACEBOOKIEM (29,5%).

Których z wymienionych funkcjonalności nie zamierzają Państwo wdrażać mimo, że sklep ich nie posiada?

Wśród funkcjonalności, których sklepy nie posiadają i których również nie zamierzają wdrażać, na pierwszych miejscach znalazła się AUTOMATYCZNA INTEGRACJA Z DOSTAWCAMI (59,4%), AUTOMATYCZNA INTEGRACJA Z SYTSEMEM ERP (56,2%), VIDEO PRODUKTÓW (56,2%). Tylko niecałe 15% sklepów uważa, że zbędny jest im MODUŁ OPINII i KOMENTARZY, a 17% sklepów za zbędną uważa AUTOMATYCZNĄ INTEGRACJĘ Z PORÓWNYWARKAMI.

Czy w ciągu najbliższych 12 miesięcy planują Państwo zmianę oprogramowania dla Państwa sklepu?

Jedynie 16% sklepów internetowych zamierza w ciągu najbliższych 12 miesięcy ZMIENIĆ UŻYWANE OPROGRAMOWANIE SKLEPOWE. Co całkowicie naturalne najrzadziej na taki krok chcą zdecydować się sklepy o najkrótszym stażu rynkowym (7,4%) – one dopiero wdrożyły oprogramowanie do swoich sklepów. Rzadko również chcą zrobić to firmy najmniejsze, o najniższych przychodach (10%).

Interesujący jest fakt, że aż ponad 1/4 rynkowych weteranów, sklepów działających już ponad 5 lat, planuje w ciągu 12 miesięcy wymianę oprogramowania sklepu.

Na jakie oprogramowanie planują Państwo zmianę? (sklepy planujące zmianę oprogramowania)

Wśród 16% sklepów, które planują ZMIANĘ OPROGRAMOWANIA w ciągu najbliższych 12 miesięcy największą popularnością cieszy się DEDYKOWANE OPROGRAMOWANIE STWORZONE PRZEZ DOSTAWCĘ ZEWNĘTRZNEGO – ponad 37% wskazań. Ponieważ niewielka jest liczba sklepów, które w ogóle chcą zmienić oprogramowanie, trudno bliżej przyjrzeć się rozkładowi odpowiedzi w podgrupach, ale wybór takiego oprogramowania nie powinien dziwić w kontekście faktu, że oprogramowanie najczęściej zamierzają zmieniać firmy największe, o najdłuższym stażu rynkowym.

Kolejne pozycje w rankingu planowanego oprogramowania zajmuje OPEN SOURCE (25% wskazań), OPROGRAMOWANIE AUTORSKIE STWORZONE PRZEZ WŁASNYCH PROGRAMISTÓW – 20,8% wskazań i OPROGRAMOWANIE W MODELU SaaS – 16,7%.

Mając nieograniczone zasoby finansowe, które z rozwiązań zdecydowaliby Państwo wdrożyć w swoim sklepie?

Wymarzonym oprogramowaniem właścicieli sklepów internetowych jest OPROGRAMOWANIE DEDYKOWANE STWORZONE PRZEZ DOSTAWCĘ ZEWNĘTRZNEGO – chciałoby je mieć aż 56% sklepów. Ciekawe jest, że częściej marzą o nim właściciele sklepów mniejszych (62% wskazań w grupie sklepów o przychodach do 10 tys.miesięcznie wobec 43% w sklepach powyżej 100 tys.), a także właściciele sklepów o krótkim stażu rynkowym (57% w firmach działających na rynku do 1 roku, wobec 46% w firmach działających ponad 5 lat).

Drugą pozycję wśród wymarzonego oprogramowania zajmuje STOWRZONE PRZEZ WŁASNY ZESPÓŁ PROGRAMISTÓW – 30,2% wskazań. Jest ono szczególnie popularne wśród właścicieli sklepów największych (powyżej 100 tys. przychodu miesięcznie) – 47,7%, a także tych z najdłuższym (przeszło 5-o letnim) stażem – 43,8%.

Z jakimi zewnętrznymi systemami zintegrowane jest oprogramowanie używane przez Państwa sklep?

Spośród systemów zewnętrznych z którymi zintegrowane są sklepy internetowe najczęściej wymieniane są PŁATNOŚCI ONLINE (80%). Ich częstość występowania jest niemal identyczna w wszystkich grupach sklepów.

Na drugim miejscu wśród systemów zintegrowanych ze sklepem znajdują się PORÓWNYWARKI CENOWE (niemal 70%), które nieco częściej występują w sklepach z dłuższym stażem, a także w sklepach większych.

Z zewnętrznymi systemami OBSŁUGI LOGISTYCZNEJ zintegrowane jest 41% sklepów (niewielki wpływ ma tu wielkość i staż rynkowy), a z PROGRAMAMI PARTNERSKIMI – jedynie 11% sklepów (również podobny rozkład we wszystkich typach sklepów).

Z jakimi wewnętrznymi systemami zintegrowane jest oprogramowanie używane przez Państwa sklep?

41% sklepów zintegrowanych jest z wewnętrznymi systemami FINANSOWO – KSIĘGOWYMI. Częściej ma to miejsce wśród firm największych, a także tych z najdłuższym stażem rynkowym.

Podobnie ma się sytuacja w przypadku systemów CRM – 32% sklepów, systemów MAGAZYNOWO KSIĘGOWYCH – 30,8% sklepów, a także systemów ERP – 19% sklepów. Wszystkie one nieco częściej występują w sklepach większych, dłużej działających na rynku.

Czy w Państwa sklepie wykorzystywane jest jakiekolwiek inne (oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu), oprogramowanie internetowe?

W 1/4 sklepów używane jest inne niż oprogramowanie do prowadzenia sklepu OPROGRAMOWANIE INTERNETOWE. Częstotliwość używania takiego oprogramowania rośnie wraz z wielkością sklepu i długością funkcjonowania sklepu na rynku.

Z jakimi problemami technologicznymi najczęściej spotyka się Państwa sklep?

Najczęściej wymienianym problemem technologicznym z jakim spotykają się badane sklepy, są PROBLEMY Z INTEGRACJĄ – skarży się na nie 34% sklepów. Przypadłość ta jest bardzo ściśle związana z rynkowym doświadczeniem – skarży się na nią przeszło 40% sklepów najmłodszych i tylko 22% spośród sklepów najstarszych.

Na drugim miejscu wśród problemów technologicznych znalazł się BRAK MOŻLIWOŚCI ROZBUDOWY (prawie 29%). Ta przypadłość to choroba wieku średniego – najrzadziej występuje wśród firm najstarszych (uporały się już z nią), a także najmłodszych (jeszcze ich nie dotyka). BŁĘDY W OPROGRAMOWANIU dotykają mniej więcej co 5-ego sklepu i raczej w niewielkim stopniu zależą od rynkowego stażu. Natomiast kolejna z bolączek WYDAJNOŚĆ DZIAŁANIA SYTEMU (22% wskazań) jest ściśle związana z wiekiem sklepu – im większym tym częściej się na nią uskarża.

Jakie są największe problemy związane z prowadzeniem sklepu internetowego?

Najczęściej wymienianym problemem związanym z prowadzeniem sklepu internetowego są wysokie koszty wysyłki – wymieniło je aż 53%, niezależnie od wielkości sklepu i stażu rynkowego. Na drugim miejscu znalazło się nieodbieranie przez klientów towaru wysyłanego „za pobraniem” – 24% wskazań, a na trzecim miejscu znalazła się obsługa logistyczna, wymieniło ją blisko 22% sklepów.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Orbitvu.pl

Krótki opis: ORBITVU.pl dostarcza kompletne rozwiązania do fotografii 2D / 360 stopni / 3D. Teraz wykonanie profesjonalnych zdjęć produktów jest proste i szybkie, a ich użycie na stronach internetowych, mediach społecznościowych czy platformach e-commerce nie wymaga specjalnych umiejętności.

Oferta firmy: ORBITVU to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą atrakcyjnie i funkcjonalnie prezentować swoje produkty w Internecie i na urządzeniach mobilnych. System ORBITVU umożliwia wykonywanie zdjęć 2D, 360° (popularnie zwanych zdjęciami obrotowymi) i 3D.

W ofercie firmy znajdują się kompaktowe studia fotograficzne, z opcją automatycznego wycinania tła – ALPHASHOT oraz kompletne zestawy do fotografii 360 stopni / 3D. W skład każdego zestawu wchodzi urządzenie oraz oprogramowanie do wykonania i edycji oraz przeglądarka do odtwarzania wykonanych prezentacji.

Obrotowe prezentacje wykonane w technologii ORBITVU dają klientom podobne wrażenia, jak gdyby trzymali produkt w swoich dłoniach. Ponadto, umożliwiają oglądanie produktu pod wieloma kątami, dużą dokładnością szczegółów oraz działają płynnie na komputerach zarówno z Windows, OS Mac oraz na urządzeniach mobilnych – iPad, iPhone i korzystających z systemu Android.

Prezentacja testowa: Prezentacje 360 stopni – przykłady

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)