eKomercyjnie.pl

Ukryj regulamin swojego sklepu internetowego w Google – tak na wszelki wypadek

O klauzulach niedozwolonych i pozwach skierowanych przeciwko e-sklepom przez różnego rodzaju organizacje konsumenckie napisano już wystarczająco wiele, więc nie będziemy już do tego tematu wracać. Mamy dla Ciebie prosty sposób na delikatne utrudnienie życia wszystkim „klauzulowym pozywaczom”, który oczywiście nie zastąpi wzorowego regulaminu sklepu, ale na pewno nie zaszkodzi go zastosować – tak na wszelki wypadek.

Jak zatem uchronić się przed “klauzulowymi pozywaczami”, grożącymi procesem za klauzule niedozwolone? Możemy spróbować ukryć sklepowy regulamin.

Dzięki Google, znalezienie sklepów których regulaminy zawierają klauzule niedozwolone jest wręcz dziecinnie proste. Wystarczy dobrać odpowiednie słowa i mamy jak na patelni dziesiątki sklepów (np: sklep internetowy regulamin sąd właściwy dla siedziby sprzedawcy -klauzule -klauzula).

Są dwa sposoby, by regulamin naszego sklepu zniknął z Google i innych wyszukiwarek:

1. Tag w kodzie HTML

Na stronie regulaminu w sekcji <head> dodajemy:

<meta name=”robots” content=”noindex, follow” />

2. Plik robots.txt

Umieszczamy w katalogu głównym domeny plik robots.txt, a w nim:

User-agent: *
Disallow: /adres-regulaminu.html

Pierwszy sposób jest w teorii korzystniejszy – linki ze strony są cały czas zliczane, co pomaga w pozycjonowaniu.

Powyższe sposoby nie są popularne wśród polskich sklepów. Można jednak znaleźć kilka, które już wykorzystują ten prosty trick.

Na koniec kilka uwag:

  • Wprowadzając zmiany należy uważać, aby przypadkiem nie usunąć z wyszukiwarki całego sklepu.
  • Po wprowadzeniu zmian możemy sprawić, żeby Google szybciej usunął stronę ze swojego indeksu. W Narzędziach dla webmasterów wykorzystujemy opcję Optymalizacja → Usuń adresy URL.
  • Oczywiście przede wszystkim warto zadbać o zgodność naszego regulaminu z prawem – pomaga w tym Regulamin sklepu internetowego od eKomercyjnie.pl.
  • Regulamin można ukryć przed wyszukiwarkami, dla naszych Klientów powinien być widoczny i łatwo dostępny.

Na koniec trzeba pamiętać o jednym. Ukrycie regulaminu w ten sposób nie daje nam gwarancji, że nikt niepożądany go nie odnajdzie. Może do nas trafić na wiele innych sposobów, np. z katalogu sklepów. Tylko po co podawać się na patelni?

Autorem powyższego artykułu jest Mateusz Barucha – specjalista ds. marketingu internetowego w Doman. Autor rozwiązań przyjaznych dla ludzi i biznesu, twórca bloga Sztuczki.net.pl oraz eksperymentu OdDziś.pl. Artykuł był wcześniej opublikowany na blogu Sztuczki.net.pl.

 

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)